Monday, December 28, 2009

halal & haram

skrg ni sume org makin sensitip dgn status halal barang yg dimakan. bagus la kan? kita kena hati2 dgn apa yg kita makan... sbb stp makanan akan jd darah daging kita..

dlu halal development corporation (hdc) yg akan kuarkan sijil halal. pastu bg balik kt jakim.. buat cm bola lak ek.. hhmm...halal & haram ni sng je.. tp susah nk laksanakan..

smlm aku beli baked beans. dh beli baru tehegeh2 nk cek status halal. so, aku pon masok la website jakim. key in the bar code, alhamdulillah.. halal & sijil masih sah. pastu aku pon start pk nk cek lain2 barang makanan yg ada kt umah aku. aku start dgn sardin ayam brands.



kenapa sardin? sbb kblkangan ni inbox aku byk sgt dpt email psl status halal sardin. siap ada yg kata sardin ni boh daging katak bg sedap, wallahualam.. nk announce ni, aku mmg xmakan sardin. harap maklom! aku pon cek la status halal dia..



surprisingly, sijil tamat tempoh on 15 july 2009. what the heck??? ape pendapat korang?


No comments: