Wednesday, August 26, 2009

sekadar peringatan

untuk ramadhan taun ni, masjid akan wat solat terawih 8 rakaat, dgn 3 witir. abis je 4 rakaat, ada tazkirah. aku tepaksa mengaku, 3 mlm sblm ni, aku xdgr pon ape yg ostaz tu ckp.. xtau la speaker yg terlalu kuat sampai leh merosakkan gegendang telinga aku ke or aku yg saje memekakkan telinga sambil memejamkan mata mcm sgt2 letih & mengantok! blogger-emoticon.blogspot.com

tp tazkirah mlm ni mmg best. pak ostadnya ialah Ustaz Raihan Abdul Aziz. 1st time dtg masjid aku. lulusan syria, full time keje as pegawai syariah kt Bank Islam Malaysia Berhad.

antara yg aku leh highlight kan...

ubat untuk anak2 yg degil: surah thoha, ayat 1-5
- utk ibu2, kalo anak2 degil, bacakan ayat ni kt telinga diorg time tdo. baca jugak masa nk masak nasik or makanan lain2. insyaallah, ilang la degil. sbb ayt ni boleh melembutkan hati Saidina Umar al-Khattab sampai nak masok Islam.

tanggongjawab ayh kepada anak.
ada 3:
1. memberi nama yg elok
2. mencari ibu yang elok untuk anak (bukan kawen lain)
3. mengajar membaca quran

untuk insan bergelar lelaki, jalankan tanggongjawab yg allah dh amanahkan ni sebaiknya ya...




No comments: