Monday, May 12, 2008

Birthday Treat!!! – Part 1

Best betol weekend nih! Salwa dgn Niza belanja aku makan. Kuar dgn Salwa Sabtu pas zhr, dgn Niza lak Ahad malam. Heaven perut aku. Sgt kenyang! Yg bestnye, aku dgn Salwa decide port makan dlm keta. Hehehehehe… plan kuar ade, tp ke mana tidak diketahui. Bantai jek! Memula nk ke Jusco, tp mengenangkan tiada tempat makan yg best utk aku pow duit Salwa, last2 Salwa minat nk try ke Wong Solo @ Taman Dagang. Mmg aku pernah promote die utk mkn kt restoran nih. Die hidang Indonesian Cuisine. Recommended to try Empal daging & Ayam bakar. Mmg thumbs up!

Ats sbb ktorg dtg mmg nk makan, so, kitorg pon order la m cm2 sampai penuh meja. Ala2 jalan2 cari makan, semua menu nk di “try”. Aku xkesah. Org nk byr, kan. Aku makan jerrrrr….. insya Allah abis sbb aku ni jenis xsuke bazir makanan. Sayang tau makan x abis. Skrg ni harga makanan sume mahal. So, kite kena bersyukur sgt2 dgn nikmat yg kita dpt ni. Igt jugak, masa kita makan ni, ade lg org xdpt mkn macamana kita makan. Kalo leh, abiskan la mkanan kita. Jgn membazir!!!!!

Ktorg ni mmg nk menikmati makanan, pilih lak tmpt makan duduk bersila, serious, mmg senak perut kami! Makan dengan penuh perasaan. Tgh2 mkn br sedar, byk gile lauk yg diorder. Salwa siap offer aku for tambah nasik. Aku surrender. Xdapek nk dipenuhi offer tu! Nasik abis, turn lauk-pauk lak nk diratah. Portion meratahnya, 70-30. Of coz la yg 70 tu aku! Xnk membazir pny psl, aku mmg gagahkan diri menelan sume. Alhamdulillah, prut aku mmg power. Leh abiskan sume lauk. Licin beb! Syukur gile dgn nikmat yg Allah bg nih! Tp pas tu, tersandar la aku dgn salwa. Sepanjang kitorg melantak tu, dari ramai pelanggan, tinggal bape kerat je. Yg xblah2, ktorg.hahahahahahahhahahaahhaha… pny la menikmati makanannya. Ade gak la pakcik dr meja yg bertentang dgn ktorg asik usha je. Mst kagum melihat kepenuhan meja ktorg dgn makanan + jeles sbb meja die byk lg space. Muakakakaakaakakaaka…… kos makan xla tinggi. Aku igt cecah rm100, tp alhamdulillah, x pon. Hehehheeeeheeee….

Lepas mengenyangkan perut, igt nk tgk wyg tp rase cm xsmpat sbb mlm aku de hal lain lak. So, nxt destination is Carrefour. G sana sbb Salwa nk beli henpon. Sbnrnye, hasrat murni ni dh lama. Tp x accomplish je lg!so, salwa kate, “ Kashah, arini aku mst bwk balik henpon baru.” Aku ok kan je. So, bermula lah pencarian henpon. Point penting, nk henpon arini gak. So, kena cari kedai yg dh de ready stock. 1st kedai, which is the same kdai aku beli henpon aku, xde ready stock. Personally, aku rase penjual yg xde stok, merencatkan prestasi jualan. Ade org leh tunggu, tp ade yg nk urgent. Like us, nk urgent.

Move to next kedai. Ktorg pick kedai yg ade sign Hotlink. Sbbnye sng jer.. ktorg pakai 012. hehehehehehehe… masuk kedai ni, aku jd konpius, sape yg nk beli henpon tah. Sbbnye, aku yg sebok nk tgk sume henpon yg die display. Salwa relax jer! Last2, mek ni berkenan dgn 1 henpon Sony erikson. (mmg nk pakai SE je skang ni! Shifted from N_ _ _ _A. hehehehehehe) setelah aku membodek tokey kedai tu, dpt la harga yg ok sekali dgn 1 g memory card. Pening kepala tokey tu sbb aku asik mintak free je. Heeheheheheh… aku mintak screen protector secara free. Die xnk bg! Last2 aku mintak xchange dgn lagu. Die nk masukkan lgu, aku kate, xnak. Bg screen protector. Lagu xnak. Buat hape. Satg tah hape2 lgu die bg. Lagu aku updated lg dr lagu die!! Sungguh berlagak aku ini. Hehheeheheheeh… tergambar kepuasan di wajah Salwa kerana dpt henpon baru. Hahahahahahaah…

B4 balik, ktorg singgah jap kt kedai buku. Sj la… usha novel. Kot2 ade yg baru. Tp xde. Tetibe terpandang la buku Sudoku. Aku ni sbnrnye xreti main menatang nih. Salwa pandai. Die niat nk beli 1. Aku pon nk gak. Die sempat la ajar sket cmne nk main. Jam pon da kol 630. time to move, anta Salwa & balik umah. Smpt gak solat Asar kt umah walaupon dah di ujung waktu. L So, aku balik umah, aku try to figure out how it’s work. Fortunately, aku tau dah. Spjg mlm aku dok try to solve it & I did it! Sgt seronok. So, aku dok la main benda nih. My new interest!!!!!!

Makanan ktorg yg penuh 1 meja!


Salwa...


aku & makanan sememangnya x dapat dipisahkan...;-)


After 1 hour, licin siot!!!


Ni la tempat ktorg memenuhi nafsu makan yg membuak2! Hehehehehehehehehe...


No comments: