Monday, May 5, 2008

Parlimen Malaysia

Bermula dari kebangkitan kerajaan barisan alternatif, suasana di dalam parlimen memang dijangka akan menjadi hangat. selama ni leh la nak kata parlimen malaysia ni suam2 kuku je kalo bersidang. frankly speaking, aku mmg harap ahli parlimen yg aku pilih akan lantang bersuara dlm parlimen sbb ahli perlimen kawasan aku sblm ni leh la nak kate cm tdo je dlm parlimen, elaun sara hidup amik, tapi habuk pon tarak. yg die tau, menambahkan skandal. kalo ye pon nk wat skandal, xyah la sampai sume org tau. memalukan diri sendiri xkesah lg. memalukan aknk2, kesan nye utk jangka masa panjang. nama je yg berhormat. tp otak letak kt lutut. ok, stop psl kisah silam.
yg aku nk sentuh is psl persidangan parlimen yg disiarkan secara langsung selama setengah jam last week. kontroversi tuh! sume org nk lahirkan pendapat. parlimen jd cm pasar borong. sini ckp, sana ckp. sini sanggah, sini sanggah. sume nk tunjuk diri sendiri je yg betol! aku setuju dgn sume komen yg aku baca.ade yg kata YB dlm parlimen kebudak2an. betul. sbb ape, leh la plak mengejek2 org dlm parlimen. ni sume perangai budak2 xmature je. yg xreti nk handle marah, melemparkan ayt2 xbest kat orang lain.
yg aku xsetuju cume pendapat yg kate sidang parlimen ni xyah disiarkan secara langsong kpd awam. hello, ni hak ktorg nk tau what happen in parlimen malaysia. ktorg da penat2 mengundi, mst la nk tau ahli parlimen ktorg ni leh wat keje ke mkn elaun buta ke tdo ke ape ke! nsb baik la menteri penerangan yg baru kate, siaran secara langsong still proceed tp hope sume YB ubah perangai budak2 diorg. sgt setuju! xdinafikan, sume org ade perangai kebudak2an. tp pandai2 la kontrol. xkan nk bg diri sendiri kantoi kot! kepada YB sume, hope lenkali leh berfikir dgn lebih waras. jgn biarkan org lain menguasai diri kita. kita yg kena kuasai diri sendiri. kalo x, ade gelombang lg la dlm election akan dtg. nk ke cmtu? fikir2 kan... silap langkah, mmg padah!

No comments: