Sunday, March 22, 2009

hari2 persekolahan

sekolah minggu ni mmg agak tekanan utk aku. sbb aku asik memikirkan asgmnt melimpah ruah berlambak2 yg xsiap2 lg. aku bukak buku leadership, terasa bersalah kt buku decision analysis. bukak decision analysis, rasa berdosa kt corporate finance. apa kess???

CF kena baca buku, wat latihan, guna formula. leadership kena wat asgmt. DA pon sama. kena wat asgmt yg berlambak2 sampai leh muntah. wat penah je pujuk doc suh kurangkan. xde kesan. kesan tekanan mental kt ktorg ni ada laaa...

pas kelas ari sabtu, aku lik umah, amik mak dgn anis, p Hospital Tawakal.akngah aku eksiden. dia kena ragot. nasib baik peragot tu xdpt henbag dia. silap dia gak, kepit henbag sambil naik moto. mana la peragot professional ni x tertarik??? nasib baik dia dh ok. arini leh discharge.. kejadian tu kt selayang. ada 2 cite psl kecekapan agensi kerajaan.

1. pakngah p wat report kt balai polis. dia ni dh le terhencot2. terpaksa jumpa dari sorg pegawai ke sorg pegawai. memula yg front desk. pastu naik jumpa peg penyiasat. pastu pegawai lain lak. sume org bertanyakan soalan yg sama. boleh???
2. org2 yg bantu diorg masa eksiden tu bwk diorg p Hospital Selayang. cedera agak parah ni walaupon xmati lagi, kan. punya la ramai org. terpaksa tahan sakit, terpaksa menunggu. hellooo???? last2 makngah decide kt tawakal. xkesah la kalo kena byr lebih pon asalkan berbaloi.

cmne ni gov? kata cekap. tang mana yg cekap ni???

just nk cite sket pasal hosp tawakal. korg tau x hosp ni kt mana? kt jalan pahang ye. kalo xtau, amik la peta, k. just ade few things yg menarik minat aku.
1. parking lot dia sikit sgt. most kete kena park kt tepi2 jln. ada gak metro parking. tp jauh sekt dri hosp.
2. lif dia kecik gila. aku rasa, muat dlm 5 org kot..
3. wad dia kecik2 je. terasa sempot lak aku. hehehehe...

yg bgsnya, diorg dh nk pindah ke new hosp. yg lebih besar & cantek. mmg ptt jd cantek pon sbb tawakal is under KPJ's management.

kuar dari hosp dh kol 10 mlm. lapa. seyes aku lapar. kt sekolah, lunch makan char kuey teow. en. baharin belanja. best2. en. baharin ni ada bela kambing. sapa2 nk beli kambing, leh bgtau aku, k. ptg lak makan maggi goreng. bayar pakai duit sendiri. mlm mesti la lapa balik kan? pening gak cari tempat nk makan ni. memula igt, xyah la makan. tp, ternampak lak signage "Restoran rumah Thai". dh lama aim nk makan. so, malam ni la masa utk merealisasikannya. hehehehe...

jejak kt restoran kol 11 mlm. nobody in there. br kol 11. pelik2. tempat dia ok. not bad. antara faktor xde org compare dgn kedai mamak sebelah dia are:
1. tempat cantek dgt. dia mungkin position for middle to upper class. so, xramai la yg masok.
2. smlm kan ada bola. mesti la mamak penuh!!
3. dia xde tv besar2
4. dia xdemeja kt luar. hehehhehe

ni la apa yg ktorg makan. walaupon dh kol 11 lebih, aku tetap belasah nasik. cmno nk kurus????? ada gak oder som tham. leh la tahan..

tomyam songkhla medium.. mcm2 ada dlm ni. lala, ketam, sutun, udang, ikan siakap pon ada.. rasa dia ok. leh la tahan. xberapa pedas sgt.


peberet nenek aku.. nasik goreng cina.. nmpk cm sikit kan? tp sebenarnya byk wooo...

carrot susu. dh lama xbwk nenek aku kuar malam..


my drink. apple asam boi. walaupon perot aku dh berbunyik2 sbb byk angin, still aku minum benda masam lg..


sampai umah, solat, terus tdo. xmandi pon. xelok mandi malam kan... terasa membukit je perot aku ni. hehehehehe..

No comments: