Wednesday, March 11, 2009

hidup menuntut pengorbanan

agree??

hidup mmg menuntut pengorbanan. macam2 yg kena dikorbankan kalo nk idop bahagia. ada org kena korbankan perasaan sendiri semata2 utk membahagiakan org lain. ada org kena korbankan masa bersantai semata2 nk cari rezeki lebih..macam2 pengorbanan kena dibuat. hidup hanya memberi 2 pilihan. take it or leave it.

macam aku, pengorbanan terkini aku adalah memberi tumpuan 100% kt study aku. sampai aku rasa dah xde masa utk bersosial. weekend kalo boleh, aku nk baca buku je! byk aktiviti dh xleh buat. kemas umah xleh pemalas , p tgk wayang xleh buang masa + duit , main boling xleh xde duit + buang masa + xde membe , bersukan xleh ni kes malas & macam2 lg la.

aku amik 3 paper - leadership, corporate finance & decision analysis.

leadership - asgmnt dia, kena wat article review & group asgnmnt. aku xwat lg. group asgmnt nk anta awal mei. article review aku kena present 11 april.

corporate finance - next week ada quiz. time value of money. adoi! last week belaja time value of money. lect aku tu main belasah je ngajar. walaupon aku penah blaja time degree, bila dgr dia ajr, terasa xtau apa2 je. ape perasaan mereka2 yg tiada basic ek????

decision analysis - ni paling kritikal antara sume! tetiap kelas ade quiz. meghoyan aku! asik belaja benda ni je. mana dgn kuiz, dgn exercise yg belambak + susah, dgn software asgnmnt! menghoyan menghoyan menghoyan! sampai kepala otak aku asik pikir benda ni je. dh xde subjek lain lg!

yg atas tu sume adalah reason kenapa aku xupdate blog. sekian. hehehehehe...

No comments: