Thursday, March 18, 2010

Aib

Ape ade pada aib? mcm2 ada. Islam menggalakkan kita menjaga aib sesama muslim. bila kita menjaganya, Allah janji akan menjaga aib kita pulak.

tp, aib yg perlu dijaga bukan kerja senang. aku sbg manusia, ringan je mulut nk cerita aib org. tp xnk org cerita aib aku. falsafah mana aku pakai???

apa2 pon, aib adalah amanah utk kita jaga. kerja susah.. oh.. kalo xnk org cerita aib kita, jgn buat benda yg boleh mendorong ke citu.. bantu org lain jaga mata, hati & pahala mereka.. bukan ckp utk org lain, tp utk aku. kdg2 bila berfikir menggunakan hawa nafsu, tanggung la aib yg mendatang.. astaghfirullah..

benda yg paling susah - memegang amanah.. akan dihitungkan di akhirat. byknya dosa saya!!!!!!!

*****************

nota kaki:
aku tgk tb1 - pertandingan akhir adik2 ku. sgt menarik. adik2 ade mentor yg asah utk jd da'ie(pendakwah). semua pandai & petah berpidato. very good. audience pon ramai. salah seorgnya agak kurang penglihatan. tp menarik berpidato. lentur buluh dari rebung betol! terbaek!

pemenangnya dpt pakej umrah. oh... sgt jeles ok! hohoho.. tahniah dik..dpt lg duit mcm2 dlm bentuk akaun simpanan.. err.. bukan ke budak2 xelok pegang duit byk2? meh hire akak manage ur money. akak ade degree in acctg. sengal. hahahaha..

4 comments:

Anonymous said...

*pelaster

merekod to merengek
hahahaaaa...

hadatif said...

harap harap program tu dapat diteruskan utk thn thn akan dtg lak, ni asyik tanding nyanyi tak hbs2.

wanie said...

like it..sgt mearik..wk cuba la layari ni.bila wk join awk cuma kena promotekan je kat member2 n kita bley dapat duit..awk jgn lup jugak singgang di blog saya taw...http://www.catcheye.com.my/?r=95979

racYnc said...

slm..

tengok gak final ni..tp expect yang kurang penglihatan tu menang..

nice entri..