Sunday, January 25, 2009

saya positif migrain???

saya selalu loya2, pening2, kabur mata. blogger-emoticon.blogspot.commaaf.. sy bukan mengandung kerana saya masih bujang. hahahaha...

xtau la.. asik loya. this holidays get worst! makan, pastu muntah! blogger-emoticon.blogspot.comaku bukan bulimia, ok! i reeeaaally appreciate my food. ni pengakuan ikhlas.blogger-emoticon.blogspot.com

td aku decide p jumpa doc. i cannot endure it anymore! really sick! loya xkira masa mmg mencabar kesabaran aku! aku xleh berdiam diri lg. perlu mencari penyelesaian secepat mungkin! blogger-emoticon.blogspot.com

after doc check me up, dia kata aku ade simptom migrain. what????? aku mana penah sakit kepala sampai guling2, nk hantok2 kepala ke dinding???


The typical migraine headache is unilateral and pulsating, lasting from 4 to 72 hours; [1] symptoms include nausea, vomiting, photophobia (increased sensitivity to bright light), and hyperacusis (increased sensitivity to noise); [2][3][4] approximately one third of people who suffer migraine headache perceive an aura — visual, olfactory — announcing the headache.-wikipedia.


betolla...lps baca info dari wikipedia, aku mmg mengalami simptom2 itu! jadi, adakah aku positif migrain?? maybe..blogger-emoticon.blogspot.com

after this, aku kena:
1. jaga makan - xleh makan asam, cili, daging. (merana la saya!!!)
2. jumpa opto, cek my silau level. hmmmm... kalo tinggi, harus la saya memakai cermin mata. selamat tinggal contact lens...blogger-emoticon.blogspot.com
3. makan ubat yg diberi oleh doc. dia bg masa seminggu utk tgk my pencernaan system. becoz, saya kata kt dia, "docte, saya rasa, system badan saya ada masalah la.." gempak x ayt saya? hahahahaha...

saya baru lps kena marah dgn nenek saya. saya asik sendawa, sbb perot ade byk angin. pastu xmakan nasik lg. niat saya, nk diet kerana berat saya sudah naik. berapa? rahsia.. bagaimana saya nk kurus jika perlu makan NASIK setiap kali waktu makan? jika xmakan, kena marah @ nenek saya merajok.

salahkan nenek saya...salahkan nenek saya...salahkan nenek saya.....

saya anggap, ini sebagai memenuhi tanggongjawab sebagai cucu. membalas jerit perih dia memasak utk kami semua. saya xtolong dia masak. walaupon saya cuti. kejam, kan????? sedar diri rupanya saya ini...blogger-emoticon.blogspot.com

malam ni, nenek saya nk pulang ke penang. kenapa? saja2. kakak sepupu saya nk buat house warming. pg td br adik dia bgtau. x ikhlas sungguh! hahahahaha...nasib baik sepupu saya nk mengambil dia & membawa pulang ke sana. sepantas kilat dia memasokkan baju ke dlm beg. sungguh semangat!

saya xdpt pulang. saya perlu menjadi makcik jaga di rumah ini! sedih. dari kecil begitu hingga sekarang. dulu, alasannya, "kaklong sekolah kt asrama, xyah la balik. dok dgn abah."

kini, abah dah xde. alasan pon dh berubah, "kaklong xyah la balik. xde sape kt umah. baju hang lg xbasoh, baju keje xgosok lg. nt kesian anis dgn emi nk makan xde sapa nk masak."

aku masak ke???? utk perot aku leh la..utk perot diorg, pandai2 korg la cari makanan. mls aku nk lyn! huh! aku sbnrnya xnk bg nenek aku balik kampong. nt sapa nk masak utk aku???? hwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....blogger-emoticon.blogspot.com eerrkkkk.. idop utk makan ke makan utk idop??? ptt ke aku konpius?

maaf org kampong... saya terpaksa mengeciwakan anda semua kerana saya xdpt pulang!blogger-emoticon.blogspot.com

No comments: