Tuesday, August 26, 2008

Pemandu berhemah

Penah dgr that word? Biasanya, org akan kaitkan pemandu berhemah ni dgn pompuan. Sbb ape, selalunya, pompuan akan bwk dgn penuh kesantunan di jalan raya. Selalunya ya, bukan Semestinya. 2 ayt yg berbeza. Aku pon spesis bwk berhemah gak. Bila aku mood mls memecut aku dtg. Mood aku biasanya berkaitan dengan masa aku kuar dari opis & keadaan di jalan raya. Kalo aku kuar at the right time, meaning jalan insyaallah xjem, aku akan jadi sgt berhemah. Memandu mengikut kelajuan yg ditetapkan & di lane kiri. Namun sebaliknya akan berlaku sekiranya aku kuar opis lambat & jln mula sebok.

Contohnya smlm, aku cuba menjadi pemandu berhemah, malangnya... Semua kete nmpknya lg berhemah dari aku. Membawa di bawah kelajuan yg ditetapkan! Hancus plan aku nk jd berhemah. Aku xleh betol la org bwk cm sipot sedut nih! Bisa menidurkan! Bahaya ni seh... Jadi, aku pon terpaksa ke lane kanan, dlm erti kata lain, perlu memecut kerana di atas highway, barangsiapa memandu di lane kanan & mengikut had laju yg ditetapkan, must be something wrong somewhere!

Depan aku adalah sebuah kereta Kenari, yg dipandu oleh seorg makcik. Aku xkesah sape pon nk drive kete tu, yg pasti, kalo nk dok lane kanan, jgn bwk ikot kelajuan yg dibenarkan leh x? Dia bwk mmg berhemah, tidak dpt dinafikan.. tp berhemah sgt. So, aku terpaksa memotong dari kiri. Kalo ikot, aku salah, kan sbb memotong dari kiri. Memotong mesti dari kanan. Tapi nk wat cmne.. Org kanan xreti ke kiri walaupon aku dh mengekor dari dekat. Aku terpaksa mengambil tindakan ini. Maafkan aku. Wakakakakaka....

Yg bestnya, aku dh potong dari kiri, bukan aku je, dh byk yg memotong dari kiri, dia leh wat selamba gaban je dok lane kanan. Hello!!!!! Ape mslh makcik nih?????????? Tu lg 1 mslh org pompuan. X alert. Spttnya, rajin2 la tgk side mirror tu. Kalo nmpk ade kete yg dtg cm bullet train tu, cpt2 la ke tepi. Jgn sampai lampu stadium kuar lak. Alertness ni kurang. Berdasarkan pemerhatian aku, biasanya makcik2 la.. Kalo yg muda ni, cm alert jugak la..

1 lg mslh women driver ni, dia takot. Bwk kete xleh takot makcik. Kalo takot, sampai bila pon ko xdpt msk simpang. Kena berani. Cm pagi td. Biasa la kt last exit Akleh tu, kete mmg la besepah2. Kalo tunggu, smpai esk kita xmsk keje kak!Plg depan pompuan, nxt pompuan, lelaki, aku, teksi. Phm2je la kalo ade teksi. Kompom dia akan hon pnya la kalo lambat msk. Perit telinga aku dgr hon dia memekak pagi2! Masalahnya, akak tu takot nk msk sbb ade kete dari sume arah. Adeh...

Moral of the story: berpada2 la kalo nk jd pemandu berhemah pon. Hehehehehe... Marah en polis trafik dgn pesanan penaja ni..

3 comments:

shazlina said...

aku sokong!!!!! pagi tadi ada kancil depan aku aku rasa bawak dalam 40-50 cm2 kot dok kat lane tgh nak bawak slow p la lane kiri jgn la bt org tension pagi2....hmmmmm

vtec said...

hasben aku selalu marah kalau org pompuan nk masuk roundbout, teragak2 sumenya, sampai bile pun xlepas mcm tu

pemerepek said...

biasa r.. roundabout mana leh stop. kalo stop, alamat, xmsk r... tp, mmg pompuan yg slalu wat lawak ni. hangin je aku!!!!walaupon aku pon pompuan gak. hahahahahhaa...