Wednesday, August 6, 2008

Sambal sutun

Dulu time belaja, aku selalu p umah Shaz. Sbbnya, dia ajk. Hehehehe… pastu kalo dia x ajk, aku yg offer diri. Mak dia sgt suka & pandai memasak. Sgt kontra dgn ank dia yg bernama Shazlina yg xtau masak walaupon dh kawen & tgh pregnant 5 bulan tu. Euw! Antara yg aku suka makan, sambal sutun dia. Sgt sedap, ok! Lps belaja, dh berjauhan, aku pon dh jarang p umah shaz. Byk faktor2nya, antaranya,

  1. shaz dh pindah
  2. aku sebok dgn keje
  3. minyak dh naik
  4. tol pon dh naik
  5. (tu sume alasan basi!) haahahahha

Kalo ym dgn shaz, kalo mak dia msk smbl sutun. Mst dgn bangganya dia bgtau. Sgt hampeh! Stp kali, aku akan telan air liur. Berdosa ko shaz! Last Monday, aku cuti, sbb dh bekerja keras jumaat sampai ahd for that FIM, kan... So, amik kesempatan nk p kajang. Bgtau kt shaz, aku rasa, kalo dia xpregnant, dia dh lompat sbb dgr kawan baik dia yg sgt baik hati, ceria, kelakar, tempat luahkan perasaan, tempat menangis ni nk dtg. Hahahahaahahaha... Siap pesan suh mak dia masak sambal sutun, ok!!!


To all my frens, plz dont misunderstand me, k! aku bukan p umah shaz semata2. aku p umah maklong aku, umah shaz, pastu umah maksu aku. Sbb sumenye kt kajang, sekali jalan la.... Stp umah, had masanya was 1 hour. Coz, aku nk bekejar balik ampang, beli barang2 dapor & aku nk rest. Xnk pnt bila sampai opis esk. Yg lain2 jgn marah. insyaAllah, nnt aku sampai umah korg lak. Tp xtau bila r... hehehehehhee... Anyway, aku balik dari umah shaz, mak dia bekalkan sambal sotong. Best gila! P umah maksu aku, aku dh full. Xleh mkn dh. So, mintak tapau je la.. Dia msk kueh teow. My peberet. Hehehehe... smpai umah, lapo da... mandi, makan gosok baju lak.. Alhamdulillah... Rezqi murahh. Xyah masak. Thanks a lot. Hanya Allah je dpt membalas...


Believe me, pahala bg org makan dgn ikhlas, last forever... So, selalu2 la bg aku makan ye. Aku xmemilih, tp ade la benda yg aku x mkn, seperti..

  1. Tauhu
  2. Soya
  3. Susu
  4. Mee Kari
  5. Roti Canai
  6. Teh tarik, coffee, Nescafe, Milo, Horlicks (I allergic caffeine)
  7. jering, petai, peria, tempoyak, budu, cencalok
  8. etc, akan di updates. Ahahhahaaha…..

No comments: