Monday, August 18, 2008

Semangat kesukanan


Entry ni aku type time tgk Astro Supersport.. Badminton single final - Malaysia vs China @ Lee Chong Wei vsLin Dan. Game yg dinantikan, walaupon keputusan mcm dpt dijangkakan.. If Chong Wei menang, dpt la RMsejuta. Kalo x, dpt la RM300k. Byk tuhh!!! Sape nk bg?????


Mengikut firasat aku, Olimpik kali ni, agk malang. Sbbnya, aku rasa, ramai je rakyat Malaysia doa Malaysia xdpt gold. Sbbnya, ganjaran yg dijanjikan macam malampau sgt! RMsejuta, beb! Kalo RM500k, aku leh terima gak. Nampak mcm membazirkan duit rakyat je. Ni pandangan rakyat jelata yg naif cm aku la, kan... Tp kalo dilihat dari 1 segi yg lain, sejuta tu setimpal je dgn usaha yg dicurahkan utk dptkan gold. Bukan sng, ok nk dpt gold. Berhempas pulas gila2, bertanding dgn yg terbaik dari stp negara. Perghh!!! Sbb tu aku xmsk olimpik. Xlayak. Ngengengenge.....


Tapi... Cm biasa la kan.. lain org, lain pandangannya. Masing2 ade pendapat sendiri. & xde sapa berhak mengatakan pendapat org lain salah. Sbbnya, masing2 berfikir dari sudut yg berbeza, kan?

Hopefully, atlet kita ni, berjuang sbb semangat kesukanan yg ada dlm diri, bukan sbb ganjaran. Ganjaran tu as pembakar semangat jer.. Sape yg xsuka kalo dpt ganjaran, kan? Seingat aku, masa time belaja dlu, budak2 MSN mmg loaded2 belaka. Sbbnya, menang dlm game jer, dpt la imbuhan, yg setimpal dgn usaha.. Dh usaha, kan.. xsalah dpt ganjaran. Keringat yg mengalir x sia2 & pengorbanan rasa dihargai. Dgn cara tu, dpt meningkatkan perasaan utk buat yg lebih baik di masa dpn... Semuanya perangkap psikologi. Hahahhaha....


Result badminton, as predicted, Lin Dan menang. Bukan Chong Wei xbagus, tp mungkin Lin Dan yg over hebat, kot. Lgpon, sbb main kt gelanggang sendiri, feel dia lebih sket. Dgn sorakan penyokong yg asik memekak stp saat, kalo aku pon, rasa cm down je. Heheheheheh… Igt lg, masa dok main bola2 dulu, kalo penyokong lawan asik memekak, aku rasa cm nk jerit suh diam je. Tp, xmampu la nk wat cmtu. Hak masing2, kan… kena la tahan perasaan sendiri. Hehehehhehe... Ape2 pon, aku tetap sokong Lee Chong Wei. Die tetap wira negara! Dpt silver pon dh ok tuh!!!!


No comments: