Wednesday, July 16, 2008

Debat..

Semalam aku tdo lmbt. Mcm org lain, aku mmg menantikan nk tgk debat antara Menteri penerangan dengan Dato Seri Anwar Ibrahim. Aku yakin, smlm mst rating media prima melambung2. Sbb dengan bangganya menyiarkan debat antara Anwar & kerajaan..


vs


Antara sebabnya aku sgt menantikan,
1. Aku dh lama xdgr suara Anwar
2. Aku nk dgr hujah pasal harga minyak
3. Anwar ensem. hahahahahaaha


Aku tgk ulangan pny. bukan live. sbb aku nk tgk Sindarela. So, masa sindarela iklan, aku tgk debat.
Personally, aku byk nmpk personal attack. Xde hujah kukuh pon dari pihak kerajaan. Anwar msh macam dulu. msh hebat mempertahankan hujah. Aku sbnrnya xphm, kenapa Menteri Penerangan yg dipertanggungjawabkan menjadi pendebat. Mungkin, jawatannya sebagai menteri penerangan kot, so, kena terangkan kt semua org. Personally, aku rasa, yg setanding nk berdebat dgn Anwar is Mahathir. Aku rasa la... Org lain xtau ye..


Pada aku, nmpk cm Anwar je yg bg hujah. Opponent xde any defend pon. What happened????Actually, byk benda yg menteri leh cakp. I'm expecting many things. Kalo kena caranya, Anwar pon leh kalah. Tp, sbb hujah sgt lemah & diulang byk kali, jd no point...
Teringat lak kenyataan Menteri Penerangan. Kalo kalah berdebat, akan letak jawatan. So, amcm skang? Aku xpasti semalam tu dikira kalah ke menang... Keputusannya kabur. Lgpon, sapa yg akan menentukan??
Apa2 pon, aku hope, this kind of debate akan selalu ada. Berguna untuk semua pihak. x kesah la sapa pon. kalo menteri dgn menteri pon ok. Br rakyat tau what exactly happen. Terubat rindu aku nk tgk anwar berdebat. aku mmg kagum dgn dia dari dulu. Selain dia, of coz Mahathir pon aku kagom. Pemikiran diorg ni meluas. x terbatas. Pemimpin cmni la kita nak. Just yg aku pelik, bila aku tekan info, duration debat 1 jam stgh. Tp, debatenya sejam je... kenapa ek???
Byk soalan utk difikirkan... Huhuhuhuhu....

No comments: