Monday, July 21, 2008

Penerima ke5

Kalo sesiapa yg mcm org dlm umah aku yg mengikuti Astro Oasis Jemputan Umrah, mst dh tau sapa penerima ke 5. yg skrg ni la... Penerima bertuah ni, penyertaan dia dihantar oleh kakak & adiknya, yg nk sgt tgk dia berubah. Aku salute kakak dgn adik dia, memula pelik gak. Apsal nk bg kt org lain. Rugi woo... bukan sng nk dpt. Rupanya, nk bg kt Anas Effendy dgn harapan , supaya Anas ni berubah, jd baik, x amik dadah dah... terharu seh! Start dari 13 julai, cite psl siapa Anas effendi.. Sume org cam dh putus harap nk suh dia bertaubat. Sbb asik kuar msk pusat serenti je. Sampaikan ayah dia meninggal pon dia xsempat jumpa. (mcm pernah ku lihat situasi ini. Tp di mana ya???))) harapan ayh dia, sblm meninggal mmg nk bwk anas ke mekah. Tp hasrat x kesampaian. So, mak dia susah payah cari rezki, kumpol duit dgn mandikan jenazah, niat nk bwk ans ke mekah. Betolla Allah kata, kalo kita nk buat baik, insyaallah, akan ada lorongnya. Jgn risau. Yg penting, kita kena usaha. Jgn sekadar berharap semata2...

Smlm cite permulaan perjalanan Anas dgn mak dia nk ke tanah suci. Msh di malaysia. Uruskan segala2 yg berkaitan...aku salute dgnn astro sbb bg kesempatan utk anas ikuti short program dgn Rumah Pengasih. Sekurang2nya, program ni leh bg dia kekuatan nk overcome ketagihan dia. Dok kt tanah suci, cmne nk dpt drugs? Hope dia leh overcome..

Dgr cite dari sume org yg bersangkutan dgn Anas, bukan sng nk overcome ketagihan dadah ni. Mental kena kuat, sokongan kena hebat. Pd aku, masyarakat pon mainkan peranan. Bayangkan, sorg bekas penagih, dh bertaubat. Mcm mana nk kembali dlm masyarakat yg sgt sensitif ni?? Bukan sng utk diterima kembali. Mcmmana buat baik pon, still akan ada pandangan –ve masyarakat. Kalopon xbyk, sikit mst ada.. kdg2 kesian. Tp xtau mcm mana nk buat... Aku cm leh fhm benda ni sbb kt area umah aku ni pon ramai drug addicts. Cth plg dekat, dpn umah aku. Mmg asik kuar msk pusat serenti.. tp ni mslh diri sendiri. Kalo dia x da, kawasan umah aku aman je. Kalo dia ada, ade je umah yg kena masuk pencuri. Aku xkata dia yg buat sbb aku sendiri xnmpk. Tp.... Lu pikir la sendiri...

No comments: