Monday, July 28, 2008

Mengidam

Dh berapa hari aku teringin nk makan sup cendawan buatan sendiri. Ari jumaat aku dh p psr mlm, beli bahan2 masakannya. Tp aku xtau bila nk msk. Kena tgk mood. Ari sabtu, spjg hari aku melepak kt Anjung. Bukan wat keje sgt pon. Wat keje lain je. Hahahhaah... tghari aku balik umah sbb nk amik mak, dia p marhaban kt umah sape tah. Dh balik umah, aku teringin nk makan sup cendawan. So, pas zhr, aku pon mula la nk msk... pergh!!! Sgt byk karot aku boh. Mst sgt lazat! Ni bahan2nya... sng je nk wat...

Mushroom, Capsicum, Carrot, Celery, Kiub ayam, Lada hitam, Bawang besar & putih, Halia, Cili api, Garam & gula, asam keping (semua ikot sukati jer!!)
  • Tumis semua bawang dgn halia
  • mskkan air sukati, garam, cili api, kiub ayam, lada hitam, asam keping
  • mskkan keret, tggu smpai empok sket
  • mskkan mushroom, capsicum, celery, gula.
  • xyah lama, tutup api, dh leh mkn…

  • Sng je kan.... sbb tu aku suka msk sup cendawan. Hehehehhee...pastu mkn dgn nasik. Nasik sikit je, sup penoh 1 mangkok. Pergh! Mmg lazat!! Tp, aku skt perot di waktu malamnya.. maybe sbb perot aku xbiasa makan lada hitam, byk pulak tu lada hitam aku boh. Hahahahaha.... abis isi perot aku kuar. Cet! Yg lg best, aku sorg je yg merana. Org lain ok je. Tetiba aku teringat ayat pakcik aku. Masa tu aku msk tomyam seperiuk, sorg pon xnk makan. Alasan pakcik aku, ”ktorg bukan xnk makan, kaklong. Tp.... takot skt perot.” cis, tp, dh jd nyata smlm. Hahahahahahhahaha.........

    No comments: