Monday, July 7, 2008

Promoting Malaysia

Jumaat aku cuti. Bukan saja2 tp sbb nk tolong membe. So, pg2 jumaat aku dh lepak kt Menara KL. Monitor budak2 jual tiket. Okla jugak dok kt menara kl tu, xsangka lak ramai pelancong. Mcm2 warna kulit ade. Sekurang2nya, aku bangga la jugak jd rakyat malaysia bila tgk ramai pelancong ni.. menara KL pon bgs. Dlm sehari, ade 2 kali persembahan kebudayaan. Pg sekali, ptg sekali. Memperkenalkan budaya malaysia kpd pelancong.
Persembahan kebudayaan dari Menara KL

Persembahan kebudayaan dari Menara KL

Mamat depan ni melayu. tp bdn dia sgt lembut menari tarian india...


Budak2 jual tiket yg jd bosan...


Yg ptg pny persembahan, ade tambahan sket. Ada persembahan jemputan dari budak2 dari Sumatera Barat. Promoting their culture too. Great performance. Aku pon dh jd cm pelancong.. Sebok amik gambar..hehehehehehehe...
Diorg ni ade wat persembahan tarian piring. xpsal2 piring jatoh & pecah.. nasib baik budak tu pandai cover. heheheheehee... kalo aku, mst dh terbang sume step..

Antara penarinya...


sgt comel...

Kaunter tiket ktorg bukak sgt dekat dgn information counter. So, ramai gak la pelancong yg dtg tny mcm2 soalan.. rehat je kakak yg jaga kaunter info tu. Sbb ade ktorg yg leh tolong jwb kan…ceh!!
Aku dok kt sana sampai kol 2 pg. mcm2 nk diuruskan.. Nk kuar, aku lupa nk validate my parking ticket. kebetulan lak supervisor menara KL dh balik. Smapai kt kaunter kuar, dia tgk tiket, kena byr RM31. gila. terbeliak aku dgr. Puas gak aku negotiate. mcm2 la kata. tetap xnk bg. nsb baik belakang aku ade cameraman ktorg. dia pon sama cm aku gak. bincang2, last2 dia bg rm10. pon xnk gak. Sebab kalo validate the ticket, RM5 je... bincang lg. last2, br dia bg rm5. Sgt hampeh!

No comments: