Wednesday, September 3, 2008

Balik kampong

Sabtu sampai Isnin lps aku lik kampong. bukan saja2, jauh sekali sbb nk sambut posa kt kampong. tp balik sbb temankan mak uda aku. dia bru dpt kete, so kena la blk kampong tunjuk kt tok sedara & makcik pakcik aku.. aku ni fungsi as peneman je. lalalala..

kebetulan lak merdeka & 1st posa. so, ni la 1st time aku sambut posa di kampong. selama ni kt kl je. xpenah ade niat nk sambot kt kampong. harus aku akui, aku mati kutu di rumah org. i hv to behave myself. or else, my mak will scold me! hate that situation!

sblm sampai kampong, kena singgah umah pakcik & pak ngah. wajib sbb makcik dh masak. ok la kan.. makan free. hehehhe... lgpon mmg nk ke umah diorg tgk ank pakcik & cucu baru mak ngah.. sampai kampong kol 3 lebih.. kol 6 ke pasar malam. ni yg aku suka lik kampong. leh p pasar malam dgn tujuan nk mengabiskan duit aku. lalalaalala... aku beli tudung selai. jadi la.. gaji xdpt lg so xleh soping cm org yg ade byk duit. kena berjimat ini bulan. coz opis xdpt payment lg. so sad. :-(

mak tgh pegang anak pakcik.

budak ni sgt comel. aku rasa nk cubit2 je. ni anak saiful, sepupu aku. dlm erti kata lain, ank sedara aku. dah 9 bulan tp xleh jln lg. dia mls nk belaja jln. hmmmm...


ni lak anak kak eda, kakak saipul. kecik gile budak ni. menakotkan utk dipegang. tgk tgn dia, xpakai glove sbb kalo pakai mesti tekeluar. tgn kecek sgt..


pagi ahad, pas suboh, toksu p beli bekfes. guess what? dia beli nasik lemak peberet aku. best2. tiap kali aku lik kampong, mst nk makan nasik lemak ni. simple je. dlm dia ade kari udang dgn kacang panjang. pergh! gila sdp r. aku makan 4 bungkus. hahahahahaa..

nasik lemak peberet aku

saje nk try mee sanggol. xsdp.

try nasik lemak sotong. kecik je nasik lemak dia. lupa lak, sume nasik lemak, harga dia 50 sen 1. murah gile. lalalaala...

nama saya kuih abuk2. rasa saya, boleh tahan. hahahahaha

my peberet gak

bangga tgk budak2 ni jln2 bwk bendera. masih tebal smgt merdeka diorg. beza dgn kt kl.. aku pon mlm merdeka tdo je.. xkuasa nk tahan mata. hehehehehe

warga emas

pastu, aku dgn bersungguh2 ajk mak uda ke penang. xde arah tujuan tp nk kuar je. dok dlm kete pon jd la. hahahhahaha... kami pusing2 penang. kami xtau jln sbnrnya. tp sanggop nk kamikaze. heheheheh..ke penang lalu jambatan, balik naik feri. best2. 1st place, bukit bendera. malangnya, cable car dia under maintenance. hampa ! lunch lak kt padang kota lama. tp sad sbb xbyk kedai yg bukak tghri nih..& makanan dia cm biasa je. xde la sdp sgt.

char kueh teow ni ade 3 ekor udang. harga dia, rm8 sepinggan. hmmm.. xde la sdp sgt pon!

abc-rm2.50

pasemboq - rm9. xsdp.

copilot in the car. lalalaala..

feri

komtar (xtau la betol ke x. hehehehe)

tgh tunggu nk turun dari feri

malamnya p masjid. ni la 1st time aku jejak kaki ke masjid kt sg bakap ni. mmg xpenah dtg. masjid lama. xde la besar sgt. jemaah ramai. maklom la.. semangat tgh berkobar2 nk wat ibadah, kan. 1st lak tu. hehehehehe...




No comments: