Tuesday, September 9, 2008

Bulan bermuhasabah diri

ramadhan kali ni best jugak. sbb mak ade kt umah. last year, mak xde (ye ke last year? aku dh lupa la...ke last 2 years ek????) . aku kena masak sendiri. makanya, tetiap ari ke bazar ramadhan. xkuasa aku nk masak!

nama saya bunga kantan.. saya selalu digunakan ketika memasak laksa...

saya juga sedap utk dibuat kerabu. pergh... saya sangat wangi!


ramadhan dah seminggu. setakat ni belum lg menjengah ke bazar ramadhan. byk faktor yg membuatkan aku x ke sana, antaranya:

1. gaji xdpt lg. hehehhhe..

2. kdg2, makanan kt sana xsdp pon..


3. aku akan rambang mata. semua nk beli... tp kang x abis!


4. aku malas.

kesimpulan: baik dok umah. hahahahaha...

weekdays, mak yg masak. weekend, aku kena tolong dia. sbbnya, dia xlarat nk masak. weekdays bukan aku xnk tolong. tp sampai umah kol 5 tu, dia dh siap masak. so, aku tolong makan je la..hehehehehe...

ahd lepas, aku terhengen nk makan blackpepper mushroom. tp aku xtau nk wat & xde resipi. tp nk makan jugak. so, belasah je la cmne pon. hahahhaha... masa kt k4, aku try gak cari blackpepper mushroom sos, tp xde yg boleh dipercayai. hanya ada yg berserabot dgn tulisan cina bersama tanda halal. aku xyakin. so, xbeli. hehehhee..

balik umah, aku belasah je keluarkan ape2 je bahan yg aku rasa akan menjadikan impian aku tercapai. akhirnya.. tadaa... tercapai sudah impian ku. lalalalaalala..


sajian hari ahad.. heaven...


close up.. blackpepper mushroom with vege and telor masin. best2...

alhamdulillah.. taun ni masih diberikan kesempatan utk berposa.. mudah2an umur kita masih panjang utk berposa lg taun dpn..

cumanya, aku kena berubah. aku sangat jarang bangun sahur. dh ramai yg tego. so, kena la bgn gak pasni, kan.. pahala sy xbyk lg... wat amalan yg sng pon malas. ape nk jd ni kasya?????????????? muhasabah harini, esk wat balik. hehehhehe... masih belum istiqamah.. wajib berubah. kubur makin memanggil, persediaan 0. bagaimana ini, wahai si pemalas??




No comments: