Thursday, September 11, 2008

oh intenet

arini, aku masok opis dgn otak yg blank. xtau nk wat ape. dlm erti kata lain, aku cam dtg holiday je kt opis ni sbb umah aku xde ekon dgn intenet. boleh???? hahaaaha...

masuk je opis, on kan sume suis yg patot. dh on sume baru duduk. jengah jap ke modem. oh no! ade 1 lampu x blinking! alamat kurang baik. selalu kalo cmni, aku kena call tm, repot sket, baru ok. aku pon call. pastu, u know what, jawapan dari technicin tu,

"o, akaun awk ni inactive. sy xleh wat ape2 la."

inactive?mengapa terjadi sebegitu? kerana kami xbayar bil. baru igt dh beberapa bulan xdpt bil intenet. hmmm. mamat tu cek la balance..

"ade tertunggak rm182.50."

itu pon nk suspend akaun aku ke? apa daaaa. kejam betol! masa ni mmg xpuas ati. dh selesai becakap dgn mamat technician tu, aku pon call makcik aku. cite dgn penuh semangat. blablabla..

"xpe. nt kita p tm point,k" kesimpulan oleh makcik aku.

bereh... dia masuk je, ktorg pon ke tm point. poyo la kan tunjuk bil lama, sbb aku malas nk salin no akaun. konpiden ni aku bawak rm182.50. tetiba, mak ai, bilnya adalah rm592. alamak. cmne ni. aku dh la melenggang je ni. hahahahhaha... itu adalah tunggakan sebenar utk streamyx kami. ptt la kena suspended! yg rm182.50 tu bil tipon. ptt la sket. hahahahaha...

amik no, aku nk byr bil tepon je, sbb xde duit kan.. tetiba makcik aku kata,

"eh, streamyx pon nk bayar la"

"erk, ade duit ke?"

"ade ni"

alhamdulillah... kalo x, xleh la aku update blog arini. huhuhuhu... pastu nasib baik kol 1 dh activate. lalalalala... happy.

kawan2, mari ym dgn aku. hahahaahaha...(gelak sgt jahat!)

No comments: