Friday, September 19, 2008

hari semalam

Pagi

presentation smlm, alhamdulillah. went well, even bukan aku yg present. hahahahaah... bos aku la present. aku just nk menimba pengalaman macam mana dasatnya suasana dlm tu. tp xdasat pon sbb committee cume ade 7 org, dgn sorg tdo. sah xmasok ape benda pon dlm kepala otak dia!

presentation smlm is jtpp(jawatankuasa teknikal pembangunan produk), mana2 company yg nk jd franchisor, & apply development tru pns, kena lalu benda ni. dia cm 1st saringan r.. nk tau leh x jd franchisor. company yg ktorg present smlm was islamic kindergarten. both parties present, company aku present FRA,KS present due diligence audit. only main concern. can an educator become a good businessman?? nobody can answer. but to be a successful franchaisor, must be a good businessman or to have a strong team to manage the business. many need to be done!


Ptg

balik awl sbb bos2 aku pon cabot awl. kol 4.05 aku dh blah. sampai umah, bwk mak kuar beli brg2 nk wat kueh. bawak je la kan... pusing 1 ampang, the p carrefour sbb nk beli buttercup. kat kedai kek harga dia rm3.60. kedai cap ayam yg xramai org, harga dia rm4.20. lg gila! ahad lps beli kat k4 rm2.95. smlm g beli, harga dia rm3.25. what the heck! 4 hari naik rm0.30. ape kos lepas ko kt cni sampai kena naik harga nih??????? xpuas ati betol r!

tp nk wat cmne. aku xreti nk wat buttercup, kan. so, beli je la. =( aku xsuka kenaikan harga ini! emo emo..


Malam

aku mls mau p terawih. hehehehe... tp xleh nk dok diam, so xcited nk wat kueh. actually, aku xtau sukatan. tp aku belasah je masuk ape aku suka. hahahahaah... aku wat cornflakes madu. mesti korang kata, tu pon susah ke? susah la sbb aku xtau sukatan, ok! abis sume harta nenek aku aku kuarkan sbb nk wat kueh. sgt berkobar2!

adunannya...


tadaaaa... dh siap!


masa aku wat adunan tu, aku rasa cm sgt byk je. tp bila dh siap, sikit je. =( aku ade pembantu, tau! sape lg kalo bukan en anis. hahahahaa... aku soka. nsb baik dia ade. aku kan pemalas. wat separuh dh mls. huhuhuhu... (meh la dtg beraya umah aku. leh rasa kueh aku. tu pon kalo ade lg r masa korg dtg tu. hahahahaaha)

xsempat kueh nk sejuk, aku dh kuar. p jumpa khairil & abg mi. (ops, abg man pon ade. tah dari mana tah dtg menyebok! serabai gila. erkkk!!!) lots to discuss! tp malangnya, aku still kena proceed. diorg nk suh gak aku abiskan keje aku. xpe la. kena all out r cmni. abis minum dh kol 12.15. ikot lak khairil g isi minyak. lampu kuning yg menggambarkan minyak dh nazak dh lama kuar! abis sume shell kt ampang ktorg p. most dh tutup. dia nk isi diesel pakai subsidi. aku cm bosan gila. apsal la ko nk isi pakai subsidi ni??? belasah je la isi pakai rate biasa, kan. upanya, kalo subsidi, 1 liter diesel = rm1.43. WAAAAA!!!!!! aku pon nk jugak! beza gila! kalo rate biasa, rm2.50. kalo aku pon, sanggop je pusing 1 malaysia cari yg stesen yg bukak lg.

tp sbb dh kol 12.30, sume dh offline. terpaksa gak dia isi pakai rate biasa. dia isi rm10. dpt 4 liter je! lampu kuning pon xilang! dasatnya harga minyak skang. selama ni aku xrasa sbb setiap kali isi, mesti rm50. mana nk rasa. rasa cm banyak r kan sbb isi banyak. wakakakaakaka.. (gelak sedih) apa2 pon, harga minyak petrol mmg cekik darah. tu la pengajaran yg aku dpt mlm smlm! (bukan ke pengajarannya jgn kuar umah sampai ke pagi buta sbb aku ni ank dara? aku pon konpius!)

p/s: aku sanggop ikot khairil sbb aku tau aku in safe hand. abg man ade gak offer nk anta balik, aku dgn tanpa memikirkan perasaannya telah menolak. aku xsanggop! nak balik dgn khairil jugak!!!



1 comment:

shazlina said...

aku tau nape aku tau nape kau x nak abang man nak khairil aku tau aku tau!!!1