Wednesday, June 25, 2008

Astro Oasis Jemputan Umrah

Aku pecaya, mesti ramai yang tgk rancangan ni, kan.. pastu ramai la jugak yg sebok nak join rancangan ni. antara yg bercita2 sedemikian is nenek aku. sebok je dia nk p. tp bila tgk yg dpt tu sume mmg layak, aku pon kata, "mak xlayak. yg dpt ni sume xp lg. mak dh over the limit. panel juri tgk pasport mak, kompom diorg tolak tepi!" Tapi nnk aku xpatah smgt. xdpt p, dpt tgk, share perasaan dgn yg dpt pon, ok la...
& aku pecaya, dgn adanya rancangan ni, ramai jugak la yg terbukak hati nk mengerjakan umrah, ziarah makam Nabi Muhammad saw, pegi tgk Kaabah dgn mata kepala sendiri. maklom laa... selama ni tgk gambar je kan.. ni tgk real pny, beb! mmg akan sebak & mengalirkan air mata. Sekadar tgk Kaabah pon dpt pahala. So, bygkan berapa byk pahala yg kita leh dpt dgn bersolat setiap waktu di Masjidil Haram. Tp kenala ikhlas. Kalo wat amal sbb nk kejar pahala, kompom dpt dosa. Pahala is a bonus, beramal come 1st. Amalan ikhlas, insya Allah ade ganjaran....
Aku bukan xsuka tgk rancangan ni. Aku suka. Astro pon ade ulang banyak kali. Yang buat aku xsuka tu, setiap kali ulangan, nenak aku nk tgk. Mmg hangin! Sampai xde cite lain dia nk tgk. Asik bukak Jemputan Umrah je. Pg ni pon dia bukak program ni. Agk2 la mak!!!!!!!!! Aku sendiri dh boleh hafal Jemputan umrah ke 6 ni. sbb Ahad mlm, dh tgk. tp separuh2 sbb tgk GangStarz. Mlm smlm tgk lg. Full! pg ni mak bukak lg???????????????? xbosan ke?

No comments: