Tuesday, June 17, 2008

My lovely grandmother

Aku sgt sayang nenek aku. Sebab ape? sbb dia selalu cuba penuhi permintaan aku. best! Aku je yg selalu xpenuhi permintaan dia. (Si tonggeng - si tanggang versi pompuan) Jahat ini cucu! huhuhu...
2 hari lepas aku sgt teringin nk mkn kueh teow goreng. maklom la.... kempunan nk mkn kt penang, kan.. aku pon melontarkan keinginanku kepada nenekku. Yg bestnya, smlm, aku posa. aku sampai umah je,

Nenekku : Kaklong, satg hang goreng.
Aku : Goreng apa mak?
Nenenkku : Kueh teow la. kan hang nk mkn.

Oohhh... sungguh terharu sanubariku. Yg wat aku terharu tu, nenek aku sanggop berjalan jauh demi mendapatkan kueh teow mentah. Aku mmg suka goreng kueh teow. Paling mahir. Hehehehehehe..... Jadi, smlm aku bukak posa makan nasik & kueh teow goreng hasil air tangan aku. Sangat lazat. Nyam nyam....

Ni la nenek kesayangan merangkap ibuku....


No comments: