Monday, June 30, 2008

Kehilangan lagi...

Hari ni aku dpt berita sedih lg... jiran aku meninggal. Aku rapat dgn dia dari kecik. dh tua nenek ni. dia kawan nnk aku.. org kampong aku mmg kenal dia ni, sbb dia bidan merangkap tukang urut kt area umah aku... Masa mak aku dlm pantang lps lahirkan aku, dia la yg jaga mak aku. Sampai aku besar, raya mesti p umah dia. melawat dia, borak2 dgn dia... Tp, sejak aku keje tempat baru ni, aku dh xp lawat dia. Sbb xde hal ape pon nk p. So, aku cm neglect her...
Until this morning, mak kejot aku bgn tdo. memula mls la gak. sbb sakit badan ngadap laptop 2 hari xilang lg... kecik je mata aku. Tp bila dia bgtau Tok Timah dh meninggal, seryes, mata aku terbeliak! tekejot gile..
As far as i concern, dia xsakit ape. just sakit pinggang dgn lutut cm nenek aku. Tp smlm dia sesak nafas. Then ank2 dia bwk p spital. dia xnk sbnrnya. tp diorg bwk gak. maybe niat dia nk mati kt umah. tp sbb xleh ckp, so, x terkeluar la... bwk ke spital, meninggal kt sana kol 3 pg. pas suboh td, jenazahnya sampai umah...
Pg td aku p melawat dia dlu sblm ke opis. memenuhi tuntutan sbg saudara seagama... aku terasa kehilangan dia... sbb dia antara yg sayang aku.. Nenak aku nk tunggu sampai waktu dia dibwa ke masjid. sbb tok timah ni, antara best fren dia.. Jenazah akan disemadikan pas zohor.. Persinggahan sblm saat kebangkitan & perhitungan...so, al-Fatihah utk dia. smoga ditempatkan di kalangan org2 beriman. Sesungguhnya, Allah Maha Mengetahui apa yg kita x ketahui...

No comments: