Friday, June 13, 2008

Jalan-jalan cari duit...

I'm back!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pergh...2 days full of appointments! really tired, man!poyo je tired. bukan aku drive pong! aku jd mem je kt belakang, together with my auntie. hehehehe... but trip to penang really tired sbb dok je, kalo drive mst x tired (ye ke????) ........full with appointment dgn clients & potential clients. yg penting, makan. aku suka p jalan2, sbb leh mkn makanan yg xde kt KL. kalo ade kt KL, aku xmau makan. x menarik. sbb tu la aku sanggop makan nasik minyak kt kedai mamak kt Penang kol 10 mlm sbb aku tau kt KL kompom aku xkan makan waktu cm nih! makan is my passion at certain time only. ye ke? hahahhahahahahaa....
gmbq sbagai hiasan. aku xmakan kt kedai ni pon. tp kedai mamak gak la....
FYI: kedai ni kt island. aku xdok kt island pong!


1st day, wed - jumpa 3 clients. 1st client, tailor, tp xdpt baju pon. 2nd potential is Spa operator, xdpt wat spa.. hwwwaaaa... tp dpt la gift gak. best. aku suka! 3rd potential is F&B provider. best sbb leh makan. he provide western food with 8 sauces! best mkn free atau dlm erti kata lain is "food testing". muakakakakakakaka...
2nd day, thur - jumpa 2 clients.. 1st, xbest. sbb xdpt souvenirs. muakakakakaa... pas meeting, ktog p makan nasik beriyani daging kt Restoran Cahaya @ Permatang Buluh. sedap! dia ada dadih, tp aku x amik sbb dia wat dadih pior. mst rasa susu yg melampau. sblm aku memuntahkan segala nasik baik la aku jgn makan dadih tu, kan? 2nd meeting best sbb dpt souvenirs @ bunga teloq. 2nd ni potential la. ktorg melawat kilang dia. dpt mattress. best gile. msk kilang dia, aku sgt suka. rasa nk borong sume je. mmg kaki soping! nsb baik la naik keta. tp, penoh 1 keta la sbb ktorg sume beli brg dri kilang ni. muakakkaka... aku dgn makcik aku sanggop bersempitan sbb nk bg barang muat. hahhahahaha... aku rasa, pasni ktorg patot bwk lori p kilang nih. br puas ati sket. muakakakakakakaaa... tgk kilang ni, aku teringin nk beli stok, meniaga kt pasar malam. mst untung gila babi. hhhmmmm... akan datang la kot perancangan nih!

ni dadih komersil namanya. yg aku xjd mkn tu, dadih ori. pakai susu lembu betol2. (agaknya la... aku pon xtau sbb aku xmkn pon)


Otw balik, singgah kt R&R Bukit Gantang, makan durian wa ckp lu. aku mmg dh lama mengidam. tp tahan je, sbb mahal sgt. antara nk beli durian, dgn nk isi minyak keta, aku pilih isi minyak keta. (teroknya perbandingan! hahahhahaha) kt r&r ni, ada 1 kedai je yg jual durian. aku mmg dh xsabar nk belasah. sampai kedai ni, tokey xdak. p solat. aku kagum dgn tokey dia sbb dia tinggal kedai cmtu je. susah nk jumpa tokey yg berserah segalanya kpd Allah nih. i'm impressed! ktorg belasah 3 bijik. mmg enak!

cmni la durian yg aku mkn tu. saling xtumpah!


tp, mmg best outstation nih. berbaloi utk aku. selain dpt tambah pengetahuan, dpt lak brgn utk ditambah di rumah. hmmm, berbaloi, berbaloi! tp, ada hajat yg xsampai. aku dgn en shukri nk makan char kuey teow. ye la kan... dh sampai penang. mst la nk mkn benda ni, tp xdpt. xpe la. lenkali je la. kalo potential clients ni jd clients, mst selalu p penang. best!!!

frust! hajat xsampai.. hwwwwaaaaaaaaaaaaaaaa........


smpai KL dh kol 10 mlm. maksu xbg balik umah. bahaya dia kata. kalo ikot aku, belasah je. tp mengenangkan aku pon dh letih, leh la tdo umah dia. my dinner -McFlurry Oreo. mmg sdp! best dok dgn maksu & paksu aku ni. mkn fast food je. hahahhahaha... Selasa malam mkn domino's. ni makan mc D lak. selera fast tol! nk tdo mlm tu, nsb baik diorg xsuruh aku bukak mattress baru aku tu. kalo x, haru je nk gulung balik. hehhehehee...

kenalkan benda nih????????????



No comments: