Thursday, April 24, 2008

CONGKAK

Dulu kecik2, arwah abah penah beli congkak utk ktorg main. best tau main congkak. tp ktorg dlu xla main pakai biji getah. pakai guli je. pas main congkak, amik guli yg sama, main guli lak kt luar. 2la cite kecik2 aku. mainan ape yg aku xmain. sume aku main. byknye mainan budak laki la... gasing pon aku penah main. hahahahahaha... best la time kecik2 dulu. xyah pk ape. main je kojenye....
Aku telah menonton cite Congkak @ Galaxy Ampang. Tujuan aku terhingin sgt nk menonton arini adalah kerana berharap agr tiketnye berharga RM 5. unfortunately, cite ni cite baru. So rege die RM 9. ;-( sedih atiku! Aku p watch dgn anis. Sekembali dari a long jouney dari Kelana Jaya & Dayabumi... aku beli tiket 4 show kol 6 ptg.. harapan aku menggunung nk menjerit @ yg sewaktu dengannye.
Untuk makluman, semua kwn aku xnk tgk cite seram dgn aku. Sbb aku ni xde perasaan. Kalo kuar benda2 seram & mengejutkan, mst aku xkan jerit. Aku diam je. Xtau r nape. Mmg cmtu. Ssh nk bg aku menjerit. So, aku letakkan harapan kt cite CONGKAK. Berkobar2 tau semangat aku.
Tapi......... leh la nk kate aku hampa. Cite die mmg byk kejutan. Tp sbnrnye, memekakkan telinga aku. Sound effect je lebih. Seram x pon. Ade la minah sebelah aku menjerit. Aku biase la, ade org jerit, aku diam je. Terkejot tp xleh jerit. Yg dtg dgn balak, sorok la muka kt balak diorg. Aku personally, xrase seram pon. Aku leh menguap tgk cite nih!
Cite die very simple. 1 family nk p bercuti. Ank sulung mmg xnk p. Then diorg sampai 1 umah ni. Upenye umah ni mmg berhantu. Dh 20 taun xde org duduk. Bpk die xcited nk bercuti nih sbb die da beli umah tu, tp xpenah lg p. sampai umah tu, wife die asik dgr bunyi org main congkak. Tp xde org. wife die da rase xsdp ati. Then ank suling die, Elly kena rasuk. Bile Elly da ok, ank bongsu, Lisa lak asik main congkak dgn opah (hantu la). Mak die nmpk cm main sorg2 r...tgh2 mlm mak die baling congkak dlm kolam dpn umah. Hhhmmm... pastu mak die la plak kena rasuk. Siap terapung. Time ni baru la bapak die pecaya ade bendasing dlm umah die. Time wife die kena rasuk, ank sulung kena tarik msk bwh katil. Yg bongsu lak da ikot opah p jln2. dtg la M.Rajoli as penyembuh... stlh menyerampah, okla sume. Ank die pon dpt balik. Esknye trs diorg blk kl. Upenye diorg ni slh p umah. Umah yg sbnrnye xtau la ktne....2 la cite die.
Cite singkat je.. kompem xseram. Tp sound effect mengejutkan. Shaz, xyah tgk. Tu je la aku nk bgtau kt ko shaz...Pnt la arini. Jauh tekan minyak. Nk tdo awl la..nxt movie yg aku nk tgk – Ovr Her Dead Body. Mls dh la nk tgk cite seram. No effect! K la… nk tdo even jam br kol 930… ngantok! Babai…

No comments: