Monday, April 14, 2008

Sabtu yg sengal...

aku xphm tol dgn diri aku ini. kalo weekdays,aku mst bgn lmbt.tp kalo weekend, mst pas solat suboh xleh tdo dah. aku mmg xleh dok ats katil pon. kena wat keje. biasenye pg2 weekend mst tgk tv. xtdo pon. so, sabtu slps jumaat yg bengong ni, aku still bgn awl. sggh kagum dgn mataku ini.
pas zhr aku gerak p umah mak uda. nk collect die p s'ban. spjg ke seremban, ujan turun dgn lebat. jln lak jem. pelik gak sbb biasenye xjem. upenye ade eksiden. ptt la. sume slowkan keta nk tgk. penyebok tol. dgn aku pon skali la sbb da bwk slow.so secara xlangsung mmg akan menyebok. benci tol!
aku sampai seremban kol 4.30. lmbt tol. hehehehehe...sampai2 terus mkn. aku bwk buah tgn tau p sana. iaitu beras 10kg dan minyak msk 5 liter.bgsnye aku nih...hahahaahahaha..di bawah ini adalah perbualan antara aku dan bapak ku.
abah : kaklong, bg kunci keta.
aku : nk watpe?
abah : dgn abah pon nak berkira.
aku : mst la. keta atas nama kaklong. mst la nk tanya details.

tp ats dasar aku ni ank die, aku bg gak. xikhlas tau.heheheheeh...panas bontot aku tgg die balik. lame gle die p.yg wat aku pns bontot, sbb kena jwb soalan dr mak aku yg mcm polis pencen ni. mmg xberkenan aku!

aku dok sampai kol 6. pstu aku blah. reason, aku nk p mkn umah pak tam. mmg btol ye. aku blk kl sejam setengah je. jln clear. smpi kl lepak umah mak uda dlu. kol 8 br gerak p umah pak tam. bestnye ade laksa.mkn sambil menonton af. nk balik umah lak, bungkus ape2 yg patut dr dlm peti sejuk pak tam. hahahahahahahaha...siap bg pesanan penaja. nxt week kasya dtg bungkus mknn lg. pak tam mmg best r..

finally aku smpi umah kol 1230. pnt siot drive all the way. yg pnt tu sbb jem. hampeh tol!blk xyah mandi. sbyg trus tdo.zzzzzzzzzzzzzzzzz..berakhir la sabtu yg sengal dlm idop ku....

No comments: