Wednesday, April 30, 2008

Tanah Suci Mekah & Madinah...

Skang ni org Malaysia kaya2. ramai leh p Mekah, xkira la wat umrah ke haji. Dulu, pengertian ke tanah suci ni sgt tinggi. kite leh nmpk, kalo org tu br balik dr Tanah SUci, kompom die berubah. maybe sbb die tau betapa susahnya nk ke sana, so, die pasang azam yg kuat. bile balik tanah air, kesan tu dpt. sbb usaha nk cari rezeki halal utk ke sana. bandingkan plak dgn skang ni. aku xkate aku ni baik. aku pon same cm org lain gak. p umrah, tp balik still cmni. yg lebihnye, ade pengalaman ke tanah suci. bile org cerita, leh la join sama....
tp yg aku nk share harini, psl artis2 malaysia yg p umrah cm p melancong. xde beza p mekah ke p eropah ke, balik malaysia, same gak. td aku dok bace utusan online. aku ni mmg xbeli paper. maklom la...mahal. so, manfaatkan kemudahan yg ade kt opis, surf internet utk bace paper. xyah kuar duit. then aku tertarik dgn 1 aritkel nih. psl aleeza kassim. sape xknl. model seksi gile.xpela... tu hak die. kite xleh ckp ape. upenye die da p umrah. bgs la kan... tp ade 1 statement die yg wat aku rase agk tersentap.
“Saya pergi mengerjakan umrah bukan untuk saya balik dan bertutup. Saya ke sana kerana mahu lebih dekat denganNya dan melihat sendiri segala ciptaan Yang Maha Esa.”
ape maksud die sbnrnye? kang komen lebih2, aku lak kena gam. hahahahhahaha... tp, aku mmg xsetuju la. pd pendapat aku, elok die xyah bg ape2 statement. sensitip ni komen cmni. Allah byk sembunyikan kebaikan dan kecantikan Nya. kenapa lak kite nk tunjukkan kecantikan kt sume org?bangga ke? mane maruah kite sbnrnye kalo sume utk tayangan umum?? ni pendapat aku. xsuke, sukati la..... chow, timah!!!!!!!!!!!

No comments: