Wednesday, November 26, 2008

aku rasa pakcik pemandu bas x patot bwk bas dia kat lane kanan

skang ni, aku jadi drebar utk Mohd Hanis bin Abdul Razak. dia mls nk bwk moto p keje sbb nanti dia kena jd mat despatch. opis dia xde despatch, so dia sbg lelaki tunggal kena jd despatch sbb dia ada moto. this week, plan dia nk tumpang aku je. so, dia xyah kuar. opis dia kt Angkasaraya. sejalan jugak la dgn aku. sbb kena anta dia, aku xleh naik highway AKLEH. selamat 3 hengget aku.

masalahnya, jalan ampang tu, pg2 jem nak mampos. dari ampang nk sampai opis dia, kalo hari2 x menarik, 1 jam jugak laa. hampeh! isnin lps, 1st day aku jd drebar dia. aku agk x familiar dgn lubang2 sepanjang jalan ampang tu sbb dh lama x lalu. depan Thai Embassy, ade 1 lobang besar. aku termasok dlm perangkap samar & aku dpt rasa tayar aku cm jd leper. (rasa je la) aku bising2 sbb bengang. smlm aku lalu dh bertampal. aku heran. bila aku p ngadu? hahahahaha...

jalan ampang ni byk bas. ok la kan. xkan aku nk p suggest suh bas diharamkan lak kan. pagi2, bas mmg full. himpit2 org dok dlm bas. pagi2, okla. sume bau wangi. kalo ptg, bygkan la sendiri ek.. ats sbb byk bas, sume rebut2 nk amik penumpang walaupon bas dia dh penoh macam dlm tin sardin, still stop nk amik org. heran2..pastu, diorg ni suka lak dok lane kanan. tolong la weh!!! lane kanan ni nk laju. ko leh ke laju dgn terlebih muatan manusia tu????hangen2.. pastu dari kanan, nk ke kiri sesuka hati dia himpit sume keta lain sbb dia besar pastu bus stand sume belah kiri. sukati ko je kan? bila org hon, ko leh wat bodo. sakit2. pg2 dh maki org. sungguh merosakkan suasana permulaan hari.

2 comments:

FatiYahh said...

aku tak suka pemandu bas dan juga teksi.

tapi bkn semualah, cuma ckp secara general.

mariamsss.blogspot.com said...

giler ar..
tetiba teringat bas kolej 12 yang ala2 metrobas tuh kan..