Wednesday, November 5, 2008

strategic management

smlm aku kuar meeting dgn bos2 aku..pg meeting dgn 1 islamic kindergarten. projek ni, projek wat development, projek lbih kurang 6 bulan. so, ktorg akan bz dgn this projek la..

pastu p meeting kt PJ lak. ni projek laundry.meeting ni dgn dato' & tan sri. pergh. dato' tu ckp psl marketing, business plan, otomatik aku terasa cm tgh dok dlm kelas "strategic management".. & the flashback begins...

xxxxxxxx

aku amik subject strategic management ni masa aku sem 7. subject ni elective. aku amik sbb subject ni je yg kosong lg. aku dgn shaz je yg amik subject ni. membe lain amik subject lain yg kami xminat. hehehe.. belagak kami ini. =p..dlm kelas ni, ade la bape kerat je budak akaun. yg lain budak business. belagak tau budak2 business ni. konon2 cm sgt bagus r! boleh blah! aku dgn shaz, kalo masok klas ni, mst wat muka belagak, lg belagak dari diorg ni. sbbnya, mls nk kwn dgn diorg ni. erkkk.. sape yg belagak sbnrnya? hehehehe..

sbnrnya, aku xtau nape ktorg amik subject ni. aku la yg wat decision ni. shaz ngekor je. hehehe.. ktorg 2-2 xminat subject membaca ni. mmg fail!! tp amik gak kelas ni, sbbnya, time tu, kelas ni je yg kosong lg. terpisah la dgn membe2 lain. memula mmg xminat. gila r! sume membaca. naik bingai aku tgk tulisan dlm buku tuH! tp, dlm nk bingai tu, subject ni la yg aku baca tetiap ari. best tau belaja dia. sepah2 nota aku. macam2 kaler ade. shaz pon ade nota gak. tp x secolorful cm aku punya. hehehhe..

aku kureng sket dgn lecturer dia. lect lelaki, agak gatal sket. suka benor sebot nama budak2 pompuan. kelas ni mmg ramai girl pon..lgpon, diorg mmg dh kenal org tua ni sbb dia mmg ajar management. aku dgn shaz je la yg baru kenal dia. dh la suka sebot nama sapa2 tah. dia main belasah je. aku kalo dia ngajr, mst aku pandang tembus. mana tah otak aku merayau. tp, dia suka bg contoh. tang ni aku suka. contoh = realistik. xde la dia merepek tah hapa benda. shaz slalu gelakkan aku. sbb aku suka wat muka loya + toya dgr dia mengajar. dia baca dlm buku. aku pon leh baca. tp dia ni lg ok dari lect tax - dr abu. perghhh!!! kalo dgn dr abu, xyah masok kelas pon xpe. satg cite psl dr abu lak. hehehehe...

pastu ktorg kena wat kerja kumpulan. ah, sudah! kalo ikot, aku nk wat dgn shaz je. tp requirement kena 3 org ke ats. siot betol! masa dia suh cari group, leh aku dgn shaz wat bodo je. hahhaaha.. kompom belagak la ktorg nih. pastu ade sorg kakak ni. dia pon dak akaun. ktorg panggil dia kakak sbb dia lg tua, pastu dia dh final sem, br nk amik. kalo x silap, dia ni repeater. dia nk join ktorg. so, ktorg pon, ok je la. akak ni agak lembab. bukan nk mengutok, tapi hakikat. time presentation, kesian gak aku tgk dia. tergagap2. ni kelemahan budak akaun. present gagap. termasok aku. zaman aku dlu, presentation jarang. final year baru sebok sume subject kena present. gila! paling aku benci, masa present klas D. Foong. aku dh la benci subject dia ajar. kompom la aku xde perasaan nk prepare for presentation. mls nk lyn. huh! emo lak. hahahahahaha...

berbalik cite strategic management ni. aku xigt aku dpt ape la utk subject ni. tp agk ok la.. utk org yg xsuka membaca cm aku nih. hehehehe...abis sem, aku rasa, subject ni la yg plg meninggalkan kesan. mmg best sbb aku leh blaja how to make a strategic decision. dh blaja strategic management ni, aku mmg bercita2 utk menjadi antara top management r. mungkin 1 hari nt, cita2 aku tercapai. hehehehe... tp, teori adalah berjuta2 kali senang dari praktikal. always remember that, kasya!!

pastu balik umah terus penat. arini pon rasa kepala cm bingai2 je. aku dpt merasakan, aku akan demam. bilakah? hanya Allah yg tau. hahahaha.. dh start meghoyan. aku cm xde keje je dok kt opis ni. jgn jeles ye dgn statement aku nih. lalalala....


4 comments:

shazlina said...

hahahaha betul betul nasib ada kak putri sket2 panggil nama dia....time present kau ingat x...dia tegur tulisan kecik aku ngan selamba ha ah slide senget muakakakakak sgt best ketika itu....dah la bdk akaun present 1st grup...agak tdk adil la hahaha

pemerepek said...

mmg sengal. dh la jd 1st group. kita 4 org ek 1 group? dgn kak puteri dgn sapa tah 1 sorg tu? dh xigt la.. hehehehe..

FatiYahh said...

Wei, aku teringat aku masok kelas ko mase Dr Foong. Aku ngan ika tidor je pastu korg marah sbb takot group korang kena present. hahahahahahah.

Last2 dia tanya jugak. semua buat muka bodoh je. terkulat2 Dr Foong.
Ko la paling hebat buat muka bodoh! heh

pemerepek said...

hahaha.. aku kan champion. sape suh dia tanya. mana de jawapan. hahahha..