Wednesday, November 19, 2008

macam macam

1. minyak turun harga lagi

ahd lps, nasib baik kuar naik kete mak uda. save sket minyak kete aku. aku kan kedekot hehehe.. ptg lak, aku igt nk kuar isi minyak. tp kensel la. minyak aku tinggal 1 takuk stgh. isnin pon xg isi lg. pastu dgr news, minyak turun lg. alhamdulillah..aku untung sbb x isi minyak lg. kalo minyak naik, aku rugi lak. hmmm... percaturan ekonomi sungguh! so, smlm aku p isi minyak. RM50 dpt la 25 liter. huhuhu... bestnya aku tgk nombor leh genap2 nih. hehehehe...


2. tol PLUS & elite turun 10%, 12 tgh mlm-7 pg, 1/1/2009-31/12/2010

ni pon menarik. bgs la kan.. maklom la.. highway provider ni, mmg dh kaya. revenues banyak walaupon cost diorg sbnrnya pon banyak, tp kita as pengguna ni pedulik hapa, kan? kan? kan? hehehehe.. yg kita nampak, revenues dia yg melimpah ruah je. kos, korg pandai2 la nk wat cmne pon. hehehe..start taun dpn, highway PLUS & ELITE mst jem start kol 12 tgh mlm ke kol 7 pg, esp masa musim perayaan. dh la musim perayaan diskaun 20%. hhmmm... lumayan lumayan.. $$$$


3. senaman yoga

yoga -
  1. A Hindu discipline aimed at training the consciousness for a state of perfect spiritual insight and tranquillity.
  2. A system of exercises practiced as part of this discipline to promote control of the body and mind.
kecoh gak dari last week psl yoga ni, kan.. skang ni, ramai org melayu + islam yg sebok2 nk wat senaman yoga. aku penah la tgk dlm tb, psl yoga ni. diorg kata bgs, kawal ketenangan diri, cuba mencari titik fokus.. hhmmm.. ade persamaan dgn solat. so, kenapa org islam nk wat yoga? org melayu aku xheran. coz org melayu xsemestinya islam. org islam yg mengaku Allah itu ada, kenapa mesti nk wat yoga? solat dh cukup utk memberi ketenangan kalo dibuat betol2. titik fokus mudah nk cari. fikir je psl seksa kubor, kompom dpt ketenangan, titik fokus, insaf, segalanya la.

senaman yoga leh kurangkan berat badan? biar betik.. hehehehe...mcm2 website bgtau cmne nk wat yoga nih. taip yoga, kuar la cerita ceriti dia. tp, rasanya, solat tu senaman terbaik. kalo setakat solat 5 waktu, maybe la xcukup senaman kan.. pekata tambah lak wat solat2 cmni:

- bgn kol 5, amik wuduk, wat solat sunat wuduk, solat sunat taubat, solat sunat hajat, solat sunat fajr
- solat sunat sblm suboh, solat suboh
- solat dhuha
- solat sunat sblm zohor, solat zuhur, solat sunat slps zuhur
- solat sunat sblm asar, solat asar
- solat maghrib, solat sunat pas maghrib, solat hajat
- solat sunat sblm isyak, solat isyak, solat sunat slps isyak
- solat sunat witir
- qiam tgh mlm

kalo leh wat sume ni, xyah yoga2 tu sume. kompom slim. hehehehe.. tp nk solat pon, kena la tau, waktu bila leh, waktu bila jadi haram. jgn main redah je...islam tu mudah. so, jgn disusahkan..

harapnya, fatwa yg dikeluarkan oleh Majlis Fatwa ni x dipandang remeh oleh orang Islam tu sendiri. fatwa dikeluarkan adalah utk diikuti, sbg panduan menjalani hidop sbgai seorg Islam.. mcm isu pengkid. Suka2 hati je si pengkid2 ni cabar fatwa. kat dunia ni leh la belagak. nt mengadap Allah, cmne nk jawab??? berani lg ke nt??


4. rancangan tb

skang ni, seawal jam 9.30 mlm aku dh masok bilik. terkebil2 sorg2 atas katil, xtau nk wat ape. sbbnya, aku xtau nk tgk ape kt tb tu. nk tgk cite melayu, mls.. phm2 je la. kalo tgk cite melayu, jln cite mst tah hapa2, persamaan dgn cite omputih hanyalah pelakon yg pakai baju cm xpakai baju. cmne la nk tgk cite melayu cmni?? aku suka gak tgk majlis anugerah ni. tp skang dh cm mls. sbb nt, mst nmpk artis2 malaysia yg berpesen nk sama taraf dgn hollywood. watpe la nk sama pesen dgn diorg?? belakon xsama taraf pon. pelik2.. diorg tu bukan Islam, nk bogel pon xkesah. ni yg terang2 mengaku Islam, pakai baju cm nk bogel je, pe cer???? dunia dunia.. dh akhir zaman ni.. bila2 je nk collapse. =(


5. demonstrasi berbogel???

apakah?? malaysia, sebuah negara Islam, penduduk nk wat demonstrasi berbogel? biar betik... yg nk wat lak, org Islam. astaghfirullahal azim...

Gerakan Reformis Rakyat Malaysia (Reformis) meneruskan rancangan mengadakan demonstrasi berbogel di hadapan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor kerana membantah kenaikan sewa di bawah Program Perumahan Rakyat.
Presiden Reformis, Ramlan Abu Bakar berkata pihaknya membantah kenaikan sewa itu dari RM124 kepada RM250 sebulan.

bantah kenaikan sewa sampai kena bogel2 ke??? xtau la nk bogel cmne kan. tp kalo dlm kepala -otak-akal aku, bogel maknanya telanjang bulat. betol ke??? seksi seksa wooo...agak2 la nak wat bantahan pon.. aku igt nk bantah kenaikan harga kain sedunia. upanya kenaikan sewa. apa relevan bantah kenaikan sewa sampai kena bogel2 nih? tolong tafsirkan utk aku. otak aku yg bijak weng ni xleh nak pk la apa relevan dia.

Sampai Tuan Guru Nik Aziz kata,"lembu pon pandai tutup kemaluan". kalo xphm lg perumpamaan ni, xtau la nk kata apa. berfikir sebelum bertindak!! Allah bg akal utk digunakan, berfikir, bukan sbg jelly hiasan dlm tempurung kepala je.

No comments: