Wednesday, November 5, 2008

Turn Dr Abu ngan Dr Azhar lak

kali ni cite psl lecturer2 aku. Siri 2 ni, Dr Abu. dia ngajar taxation. aku blaja tax 1 & 2 ngan dia. ade lg sorg lect tax yg power. nama dia Dr Azhar. pon aku nk cite skali gak. kenapa aku xblaja tax dgn Dr Azhar? sbb dia ni power sgt. sume nk amik kelas dia. aku dgn shaz ni dh la sukati je malas nk dftr awl2. maklomla.. time dftr tu,ramai nk mampos, kena berator cm nk amik kfc free je. baik aku tdo kt bilik or p melepak kt Mcd, kan shaz.. hehehe... last2, kena la amik kelas Dr Abu sampai 2 sem. cilakak!

xpe r. sape yg ngajr pon xpe. ye ke? ayt xikhlas dari aku. hahaha.. sbnrnya nk blaja dgn Dr Azhar. sbb yah slalu cite psl Dr Azhar. cm best je blaja dgn dia. xpe r. xkesah.

blaja dgn Dr Abu ni, paling aku xleh tahan sbb dia ni jenis ngajar baca buku. pantang betol aku! dh la xdgr ape dia ajar. baca buku, sambil tunduk. nk dgr ape sgt pon??? last2, aku pon wat aktiviti sendiri r. sama ada dgr wlkman sambil baca buku tax, baca novel, tdo, baca suratkhabar, sembang2 dgn shaz, @ ape2 je la aktiviti bermanfaat lain. (peringatan: sume aktiviti tersebut pernah aku buat di dalam kelas sume lecturer aku ye. hahahah)

1 hari,Dr Abu masok kelas dgn kepala yg botak. tekejot gak ktorg tgk. tp xkesah la. ko nk botak ke, nk rambut pendek ke panjang ke, sukati ko. bukan rambot aku pon. pastu dia pon start bukak buku. aku ni biasa la. tgk je kt dia. nk bukak buku malas. bila dia pusing je, nk menulis kt papan putih, konon2 contoh r nk bg ktorg phm apa dia baca dlm buku tu kan.. walaupon contoh tu sama je dgn dlm buku. dia pusing je, sakit perot aku tahan gelak. aku dgn shaz dok tersengeh2 cm kerang busuk. hahahaha... kepala dia ada cop mohor siot!!! dia p bekam rupanya. ptt la botak. hahahaha... mesti dia kagum sbb aritu, majoriti student dia dgr dia mengajar dgn kusyuknya aritu. sume tercelik mata sbb ade benda menarik dpn mata. hahahaa..abis je 1 jam, mmg pecah ketawa. cam siot je gelak kuat2 pas dia kuar klas. hahahaha... cm haram!

Dr Abu ni strict gila. dia nk bg markah, mmg ikot skema jawapan. xleh belok2. aku dh la pandai cipta formula baru. cis!!! kedek!!!

amik tax 3, advance taxation, baru dpt blaja dgn Dr Azhar. sbbnya, ramai x amik. bagus. korg sume leh blah! hahaha... blaja dgn Dr Azhar, sama je. yg ni, byk membebel + merepek tah hapa2. memula rasa cm kelaka r. dh lama2, bosan lak aku dgr lawak dia. ceh. ni ayt pemes dia, lain aku xigt. maaf. igtan sy singkat. hahahhaa...

"nt ade bday party, jgn lupa bwk pisau ye" - maknanya, nk test. bwk la segala benda yg sesuai spt pen, pensel, pemadam, kad matrix.

pastu ade tutorial advance tax dgn tutor cina. mana dtg tah dia ni. aku dh lupa. yg aku igt, dia ngajar ACCA. pastu kelas petang. time maghrib. majoriti kjelas tu cina. melayu ade la 6 org, iaitu aku & the geng. dh nama cina kan, mana dia nk heran psl solat maghrib. ktorg la yg sebok2 mintak izin nk kuar solat. hehehe... 3 minggu petama, tutor ni blur lg. pastu br la dia pandai nk stop time maghrib. ktorg ni educator yg bgs kan? hahahaha...

Dr Azhar ni, aku igt pas blaja mst dh xjumpa. tp andaianku silap & tersasar. upanya, dia jd akauntan utk client aku. boleh?? siap jumpa time meeting. aku lak wat reaksi bodoh yg menampakkan aku ni kenal dia. cis! cis! bila dia tau aku ni penah jd student dia, mengada2 mention nk tgk markah tax aku. cinabeng!!! pastu mintak lak business card aku. saje nk wat reference. hampeh!!skang ni aku dok communicate dgn adik dia. setelkan akaun client aku. hehehe..bila nk setel tah. lambat sgt siapnya.. hmm..

lenkali aku cite psl lect lain lak ek. kisah2 masa kt sek menengah pon best gak ni. aku mmg pailang kt sekolah. lalalala... skang je dh bertukar menjadi perempuan ayu & bersopan santun. hahahaha... bestnya ayt nih..bestnya..bestnya..

No comments: