Friday, November 28, 2008

kenapa kita cepat marah?

macam2 faktor mendorong kita cepat marah. aku ni sorg yg agak cepat marah.cepat je panas. tp cepat gak sejuk. sebab utama kita cepat marah ialah kita hilang pergantungan dengan Allah. ni mmg faktor utama, at least bagi aku yg hina ini!

sekarang aku cepat marah dan hilang mood nk kuar bersiar2 membazirkan duit di shopping complex & panggung wayang. kerana apa? ia adalah kerana aku masih belum menerima gaji bulananku! hari ini sudah 28 November. aku sudah abis ikhtiar kerana sudah kekurangan wang. adoi!!!

ikotkan hati, aku leh jadi cmni. rentung sbb marah & terlalu byk berfikir mengenai masalah hidup yg x berkesudahan. =(

namun, masih bersyukur kerana Allah masih memberi kesabaran dari meletuskan kemarahan aku merata2. mungkin berkat doa mereka2 yg telah mendoakan agar Allah melembutkan ati aku. alhamdulillah...

di hari jumaat yang mulia ini, aku menyeru kepada client2 aku, sila la byr utang anda dengan kami. wang anda akan dimanfaatkan dengan sebaik2nya. iaitu dengan membyr gaji aku, ansuran kete bos, sewa ofis kami, kwsp, service tax, lhdn & sebagainya yang tersangkot kerana keliatan anda membayar kami. kami faham, market sedang bergolak dengan hebatnya walaupon tanpa campor tangan george soros. ye ke? xtau la.. agaknya kot..

george soros. saje je letak gmbr dia.supaya kita xlupa jasa dia...

makin difikirkan, makin pening. sebagai insan hina yg mengaku Allah itu esa, aku kembali mengadu kepada-Nya. namun terasa malu kerana di kala dihimpit kesusahan, barulah kembali kepada-Nya. di kala diberi kesenangan, dengan senang melupakan-Nya. itulah gambaran diri ini yg sgt hina di mata ALlah. bersyukur kerana Dia bersifat Ar-Rahman..beza manusia dgn Allah sgt luas. cmne la ade org leh mengaku dia tu tuhan ek?? konpius aku!!!!!!

skang ni, kadar pengangguran makin meningkat. selak akhbar, esp The Edge, pinar mata tgk nombor org menganggur. moga2, kita bukanlah dlm golongan tersebut. sapa2 yg dah bosan dgn keje, tahan la sket. nt bila ekonomi dh bloom balik, baru la cari keje lain. nk wat business skang ni pon, sakit jugak la.. kena ada business plan yg betol2 mantap, siap dgn back up plan & marketing plan. jgn main suka2 je. nt merana & menyesal di kemudian hari.

okla.. selamat hari jumaat. esk fadilah kawen. slmt pengantin baru. xtau lg aku leh meraikan majlis dia @ x. sbbnya, spt di para 1 ye. so, tgk la esk cmne....jika dilorongkan Allah utk pegi, aku akan sampai juga. InsyaAllah..

p/s: sekadar luahan rasa bersempenan hari jumaat yg mulia ini.. semoga mendapat tempias dari keberkatan penghulu segala hari.. Amin..

No comments: