Monday, November 10, 2008

harini 10 hb

smlm aku diskas2 dgn nenek aku. keputusan muktamad, arini aku xnk p opis. alasannya xsehat. so, smlm tdo lmbt, sbb arini nk bgn lambat. pg td aku isi borang. bahagian date : 10 Nov 2008. konpiden aku tulis. anta msg ke bos:

"salam, kasyah xmasok opis arini. xsehat. esk kasyah masok ye.."

pastu mandi, siap2, bwk nenek aku p bank. dah setel urusan dgn bank tu, terjadilah konversasi spt di bawah,

nenek aku: "arini 10hb kan?"

aku: "ha??? 10hb?"

nenek aku: "ha la.. kan hang yg tulis dlm borang cmtu"

boleh x, aku tulis, aku lupa. so, nasihat berikut, cm xleh pecaya ye:

"kalo sy baca, sy lupa,
kalo sy tulis, sy akan ingat"

xberkesan utk aku! lg terok lupa adalaa..

apsal aku sgt tekejot dgr tarikh arini? sbbnya, arini tarikh keramat utk byr cukai. kan stp 10hb kena byr cukai. cilakak! xkan la nk byr lambat lak kan. kena la byr on time. dlu masa keje kt odit firm, keje aku jaga tax. so, stp 10hb, kelam kabot prepare borang, arrange org p byr. slalu aku yg p, sbb aku mls dok dlm kebuk wasap tuh! hahahaha...

bebalik ke dunia realiti, lupakan kisah silam itu, ye, aku gelabah sbb cek nk byr cukai tu ade kt aku. hahahha..dlm tray aku. dh lama aku prepare. takot diorg xjumpa. so, lps dpt confirmation that the cheque can be released, aku decided nk ke opis. hahaha... ape kesss???? tp, aku sampai umah, belasah nasik lemak sotong dlu, basuh kete kasi kilat dulu, mandi kali ke2, kol 11 aku tolak pintu opis., hahhaha.. sume tekejot tgk aku muncul.

"kata cuti, xsehat. apsal dtg?"
"mls r dok umah. dh sehat, mai la opis. heheheh"

aku tau diorg suka aku dtg. leh kaco aku. hahahaha. gadoh dgn en shukri mmg sesi yg digemari. lalalala..

sbnrnya, ade byk benda aku nk diskas. nt de mood, aku post smtg, k. byk isu hangat skang ni. yg pasti, bukan psl norman dgn abby ye. maaf, not interested! byk lg isu lain yg boleh menjana minda perlu dibincangkan selain dari kes itu. heran cmne leh jd front page? sudah kurangkah isu semasa? atau rakyat malaysia mmg suka baca cite2 cmtu je? psl artis kwen, cerai mmg hot babeh!!!!

nt la aku merepek lg. yg penting, arini xleh riang raya sbb aku kan xberapa sehat. remember? hahahahahhaa....aku mmg patot dtg keje arini. repot xsiap lg. hehehehe.. call client wat appointment. ceh. bosan! date silih berganti, habok pon tarak. apa daa...cek dh slmt di hand over ke en shukri. mintak dia p byr kt CIMB. bukan aku p byr pon.. aku je sebok2 nk dtg opis. hahahaha... xpela. leh aku update blog skali. huhuhu....

No comments: