Friday, November 21, 2008

makcik, kueh teow sup 1!


arini aku lunch makan kueh teow sup. terasa nk makan pedas2.

aku g beli kt kedai belakang opis, kedai ni dh lengang sbb aku g kol 1.15 ptg. sume kaum adam dh ke masjid. tp ada gak la segelintir yg dok melepak lg. aku tapau sbb kt opis ade akak cleaner dtg cuci opis. aku kunci dia dlm opis. wat la keje ko. aku nk memenuhi tuntutan nafsu aku ni sat.

aku p la oder kt makcik ni. aku sbnrnya xpasti dia dgr ke x. sbb aku ckp dgn dia cm aku ckp dgn dinding. suwei betol! mmg dia wat bodo je. selamba je wat keje dia. hampeh! tapi aku pon muka dinding gak. terus je oder. ko dgr ke x dgr ke, lantak. silap oder aku kang, aku pekik2 je kt ko. ape susah??

kueh teow sup dia spesel tau. bahan2 penyedap dia, lain dari kedai lain. xtau la kalo aku je yg rasa cm tu, kan..dia letak segala isi lembu cam paru, limpa, hati, daging,perut. aku mintak daging je. lain2 aku xmakan. xleh blah dari mulut ke kerongkong! pastu dia letak lobak putih. sdp. pastu ade kangkong, letak kacang goreng tumbuk dgn serbuk cili. perghhh!!!! arini aku mintak nk pedas. berair2 idong aku. hehehehe..

sup dia lak kaler coklat jernih. aku xnk r pikir melampaui batas lak kan amende yg dia reneh tu. asal leh makan, aku yakin halal, aku telan. kalo ragu2, jatoh syubhah tu, dah aku xleh makan..baik la aku jgn biarkan otak aku bejalan merata2 sgt. kang xjumpa jln pulang lak kang. hahahaha...

tp mmg sdp r. slalu kalo orang2 kt opis ni demam, mmg makan benda ni. xkira la kueh teow ke bihun ke mee ke, belasah aje! kompom berair2 idop kalo amik pedas. hehehehe...harga dia lak rm4. memula akak sorg lagi yg berperanan cm assisstant dia ckp rm5. aku cm biasa la, tanpa memikirkan adab terus melontarkan soalan;

aku: "ha?? 5 hengget?"
akak assistant: "tak tak. 4 ingget je."

nasib baik. kalo 5 hengget, aku letak je balik kueh teow sup tu, aku p kedai sebelah tapau nasik campor. nasik + ayam + sayor pon 4 hengget gak tau!


benda ni jd pelik sbb dh kembang. aku makan dgn lambatnya sbb dia panas + pedas. tapi... mmg sdp!

kalo makan kt kedai dia, dia serve dlm periuk tanah. sbb aku makan kt opis, benda ni dok dlm pinggan r sbb kt opis ni xde mangkok. mangkok hayun & mangkok jamban tandas ada laa...hahahaha..bila aku tgk balik gambar ni, macam kueh teow goreng basah pon ada. hhmmmm...

anyway, pinggang aku dh ok. aku rasa, sakit ni sbb last week, akak cleaner ni urut aku. ekceli, xde la urut just tekan2 je. pastu dia salah tekan kot terus aku sakit. hampeh! td dh ngadu kt dia. dia pon dh urut balik. skang dh ok. alhamdulillah..dia urut best tau sbb tangan dia kuat. slalu aku jerit cmni kt dia;

"akak ni nk bunuh saya ke??????????"

so, bayangkan la betapa sakitnya. hahahaha. aku xpenah urut. nenek aku xbagi. so, skali urut, badan aku yang slim byk lemak ni cam teperanjat r..kesian aku kan. hehehe..

sbnrnya kan, aku dari pg td xwat keje lg tau. aku xde mood. leh x alasan cmtu? hahahaha..


2 comments:

shazlina said...

kasya, aku tau kau memang nak sampaikan kat semua orang yang skang ni kau da kurus kan kan kan....itupun bukan aku cakap kan...org2 dikeliling kau yang cakap kan kan tp orang2 keliling kau tu bukan aku yah n ika!!!!

vtec said...

mcm best je dgr kuey teow sup tp mcm nak termuntah lak tgk gambo tu yg dah kembang cmtu ekeke