Tuesday, December 30, 2008

cuti cuti cuti

pergh!!!! best tuh cuti sampai 5 hari. yg betol2 aku utilized, kamis je. dari pagi sampai kol 12 tgh mlm br sampai umah. penat xyah ckp r! urat kaki aku sume tegang. masa ni la menyesal sbb xbeli kete otomatik. hahahaha...ni ade sket gambr kenangan...

pagi2 aku dh bgn. ye ke pg? xde la pagi sgt. kol 7 lebih cmtu r. sbbnya, aku dh janji dgn ct & adik2 sepupu aku yg dtg dari sg bakap tu nk p bukit belacan @ taman rimba ampang tuh. saja je la nk bwk diorg p mandi kt sana. aku pon dh lama xp. last aku p masa aku ada tekanan dlu je. huhuhu...

sbb ct dgn akma nk mandi, aku pon ajk la diorg p dlm2 sket. bukan ape, kt dpn2 ni, air dh kotor. kalo dlm2 bersih r.. punya la jauh. budak2 ni dh membebel sbb xsabar nk mandi. aku pon bg la rasionalnya kenapa aku nk p dlm2. diam la jugak. tp dok wat muka xpuas ati. aku pedulik hapa! dtg dgn aku, ikot aku la. hahahaha...

sampai je tmpt paling ujong, terus muka ceria. sbb ape, air mmg bersih. pastu xde sapa lak yg dok mandi. ade sekumpulan boys tp diorg dh sudah mandi. mmg rezqi ktorg la nk dpt air yg bersih. caya la!!!!!


aku bwk mandi yg besar2 je. yg kecik 2 org ni, makngah aku jaga. dia xbg budak2 ni mandi. nasib korg la. hahahahha...


xrugi jalan jauh2, kan? kan? kan?

port ni b4 yg atas. kt cni dlm. aku xbg budak2 ni mandi. sekor pon xreti berenang. naya je kang!

ni surau yg ada kt cni. nmpk sgt bias! laki je ke yg leh solat kt cni? pompuan cmne? dh la kecek, rasa cm dok dlm sangkar je dgn jaring2 tu sume. xsensitip betolla!!

mmg byk menatang ni...


balik je dari bukit belacan taman rimba ampang tu, aku trus mandi. FYI, aku mmg xmandi lg. hahahaha.. p sana pon xmandi. just memasukkan kaki gebuku ke dlm sungai je. hohohoho... org lain sume dh siap, tp tepaksa la tunggu aku kan sbb aku drebarnya. lalalala... pak tam aku pon dh sampai. dia dtg nk amik nenek aku dgn toksu. mana la muat nk sumbat sume dlm kete aku. mau barai tgh jln. xpsl2 je kang!

dlm kete aku, ade makngah ank beranak. dh dekat nk sampai, paksu call,
"hang kt mana?"
"kepong. awt?"
"nt singgah kedai sat. beli sunquick."
"ok"

mana la aku nk cari kedai kt MRR2? so, kenala cari dlm kota damansara. masok 1 shop lot area, xde kedai yg jual. hampas! pastu, tanpa memakai tali pinggang keledar, aku pon meneruskan perjalanan. dh dekat nk sampai umah paksu ni. tetiba,

"alamak! ada polis!"

dgn sekuat tenaga aku menarik tali pinggang namun xberjaya. celaka! last2, aku stop tepi, pakai tali pinggang, sambung drive balik. mak ngah kata,

"satg hang mst kena tahan. dia curiga org yg berenti tepi ni."

siot! tepat tekaan tu! aku mmg kena tahan.

"kenapa cik berenti td?"
"sy sakit perot" - alasan bodoh tahap nk makan selipar!! @#%$%^&&**
"pastu kenapa berenti td?"
"saja"
"ada lesen x?"
"eh, mesti la ada" hahahaha.. belagak la plak!
"berenti tepi ye"

bangang betol kena kuar jumpa pegawai tu! 3 officer dtg, 2 sebok cek kete, plat ape segala, sorg menanti kedatangan aku dgn buku di tangan.

"ic & lesen, cik"
"cik nk ke mana ni?"
"rumah pakcik"
"dari mana?"
"ampang"
"ramai2 tu sapa?"
"sepupu"
"ooo..."
"ok, time kasih. hati2 memandu cik"
"ok.."

mcm sial! nasib baik xkena saman. hahahaha.. pnt gak la pusing kedai nk cari sunquick. kt 7E xdak jual. mmg xdak ek???? last2 beli kt kedai india. rm11.30. mahal nk mampos! slalu aku beli rm10 je. hampeh!

sampai umah paksu, dh ramai yg dtg. tp, aku hampa, depa xsiap masak lg. kureng betol! aku pon menyinsing baju membantu di dapor. ngehngehngeh...aku nmpk kueh teow goreng ats meja. dari biar terdedah, baik la aku belasah. lalalala...

best betol makan ramai2. tok ndak ada, mak teh ada, pak njang ada. huhuhu.. gathering betol!


budak2 ni makan kt dapor bukan sbb malu.. tp sbb nk tgk tb. ceh!


ni dh lps makan. sepupu2 lelaki sume dok ngadap tb..




dh lps mkn, diorg ajk p putrajaya lak. saja jln2. huhuhu.. konvoi 5 bijik kete. walla!!!

rombongan kami ke monumen alaf baru

kt cni, ade mcm2 peristiwa penting pd setiap tahun dicatat di tembok2 tu.. best dok kt puncak. tepi tu laut buatan tu. leh la tgk cruise putrajaya tu...




aku tau, aku mmg selekeh. p putrajaya xde dlm plan, ok!

pastu solat mgrb kt masjid putrajaya. punya la ramai org. nasib baik ade parking. dekat lak dgn main entrance. alhamdulillah...

mek ni kena pakai jubah sbb baju dia pendek, xlps bontot. pdn muka dia. hehehehe...kalo pakai tshirt lengan pendek, kena pakai jubah kaler pink. mcm nk p konvo daaaa...


pas solat, paksu ajk makan kt presint 16, taman warisan pertanian. leh la tahan.. xbyk choice. ktorg makan sate. biasa je la.. rasa sate.



adik beradik sehati sejiwa. hahahaha..


licin beb! 1 meja dlm 6-7 org. ktorg dok 4 meja. stp meja ada la dlm 40 cucuk sate. so, bygkan la bape byk sate yg ktorg tibai. kaya haji samuri!



dh kenyang, tunggu ape lg? blah, la kan.. dh mlm, pak tam xleh drive. ganti dgn anis. nasib baik dia ada. huhuhu... dia suh aku lead way coz nk anta tok ndak balik umah dia kt jln ipoh. aku ni, jln kt putrajaya, fail! sukat2 ati aku je membelok. last2, aku suh anis jln dlu. hahaha.. bongok betol!

sampai umah tok ndak, balik ampang lak. turunkan muatan, p umah pak tam lak. anta pak tam balik umah. kesian dia. mlm2 mmg dia xnmpk. nsb baik ade ank sedara yg bgs cm ktorg. ngengehngeh...

sampai umah kol 12 tgh mlm. siap jln2 kt bkt antarabangsa lg! nk tgk umah ct nurhaliza...sampai, solat, bum... trus xsdr diri. kwangkwangkwang...



jumaat - 26 dec 2008

aku mmg bgn lambat. pnt siot! bgn suboh dh dikejotkan dgn berita kematian seorg kwn nenk aku.nek jah nama dia. (nama sbnr aku xtau) innalillahiwa innailaihi rajiuun..aku baik dgn dia. last aku jumpa dia, mmg dh sakit. 2-3 bulan lps la jugak.. aku p mlwt jenazah dia dgn nadia. nenek aku dh p pg2 lg dgn jiran aku. balik dr tgk dia, trus p KL sentral lak. anta tok su dgn mak ngah balik sg bakap.

kalo diorg xdtg kl naik tren, sampai bila2 aku p kl sentral naik putra je. hahahaha..ramai org gak kt sana. ktorg dok menunggu kt tingkat 2. KTM ANtarabandar. tmpt sume ok. dh moden yg kurangnya kt ctu, xde board. sume kena pasang telinga betol2 dgr pengumuman. apa daaa.. information counter pon xdak. agak mencemarkan imej KTM la..board yg ade sbg hiasan je. xberfungsi. nk tau apa2, kena tanya pakcik jaga 2 org kt ctu. hhmmm.. kena diperbaiki nih!

nenek aku dgn tudung barunya...

sepupu aku - insyirah..

sabtu, ahd, isnin, aku dh umah. aktiviti yg dibuat, makan, tgk tb, jd drebar nenek aku. huhuhu...



notatangan: panjang gila entry aku. lalalala...


No comments: