Friday, December 5, 2008

eureka!

akhirnya, aku tau kenapa aku demam. sebab aku period. hahahaha. tah hapa2 je. period, demam. lemah ke badan aku ni ek? ntah la. perubahan hormon mengakibatkan aku nk demam. ditambah dgn tekanan keje. tekanan ke?? aku keje balik on time je pon. hehehehe..kol 6 dh sampai umah. tekanan amende????

ni dh agak ok, slmt 2 botol air 100+ aku belasah. tu pon kepala agak bingai2. otak cm bergegar. cm exaggerate je aku ni kan? hahaha.. tp betol. rasa otak cm bergegar. esp bila berjalan.

masok opis pon, aku bukan wat ape. tepon org sana sini je. setelkan keje2 ringan. keje berat yg memerlukan pemerahan kepala otak yg jitu, aku tolak ke minggu dpn. kepala masih demam. kesian aku kan..

by the way, sapa2 kt cni yg terer psl akaun selain aku, please advice me on a matter. very important one. let say, ade 1 building or premis, kita rent. how we treat the renovation cost? capitalized or expenses off straight away? please help me. aku dh dpt jawapan dari yah. kalo ade org lain nk bg jawapan, please be my guest, ok!

Isnin nt, jatohlah tarikh 10 Zulhijjah. bagi yg dpt ke tanah suci, pasti sdg berwukuf di padang arafah. kita yg xdpt ni (ayt sedih) memadaila dgn bersama2 wat ibadat qorban.. taun ni aku x beraya & menyaksikan lembu disembelih dia Lembah Jaya. aku akan ke Simpang Pulai, perak slps solat aidiladha, nk menyaksikan bagaimana kerbau disembelih. kwangkwangkwang...

jadi, aku nk amik kesempatan ni nk ckp, ucap, tujukan kt korg sume:

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA

kalo nk ikot, raya qorban sepatotnya lebih meriah dari hari raya aidilfitri tp kita dh terbalik lak. hehehehe.. xpela. asalkan, terdapat perkara yg kita korbankan utk kebaikan.. buang la perangai lama yg xsepatotnya ada. taun ni aku xberkesempatan nk wat qorban. insyaallah, kalo umor panjang, market kembali bloom (ade kaitan ke? hehehehe) aku nk gak wat qorban. sesapa yg berkesempatan buat qorban taun ni, pegi la menjengok lembu yg bakal dikorbankan tu weh. byk amalan sunat yg patot dibuat oleh si pengorban. bukan hanya menyerahkan duit semata2. ibadah sunat, kalo dibuat dgn sebaik2nya, insyaallah besar ganjaran dari Allah..tp ingat, ganjaran no.2, yg penting ikhlas semata2 kerana Allah..so, jom qorban!!!!!!

No comments: