Wednesday, December 31, 2008

x abis2 psl jodoh

dlm family aku, selain aku, mak uda aku yg akan berusia 27 tahun pada tahun 2009 masih belom kawen. aku ni, diorg xberapa kesah sgt. maybe sbb aku ni mmg lasak, keberdikarian aku mmg dh terbukti. lgpon, aku dok bwh ketiak nenek aku. blogger-emoticon.blogspot.com

mak uda aku lak, ank bongsu dlm family. tinggal dia dgn pak tam je yg xkwen lagi. slalu jugak makcik2 aku yg lain bebel suh kawen. nk kwen cmne kalo xde calon, kan? diorg bukan ape, riso sbb adik bongsu xkwen2 lg. pompuan lak tu, dok sorg2 kt KL. mcm2 yg diorg ni pk. xpenat ke pk byk2 ni????

smlm maksu aku suh balik lambat sket. teman dia wat keje. aku? dok merayap di alam cyber membaca blog org. blogger-emoticon.blogspot.com

bila org lain dh balik, dia pon tarik kusi dekat aku. eksited nih. maklom laaa... nk ngumpat, kan.. lalalala...blogger-emoticon.blogspot.com

upanya cite psl mak uda. ada sorg lelaki, lepasan upsi, umo tua setaun dari mak uda, serahkan kt mak dia utk carikan jodoh dia. interesting story, huh? hahahaha... dipendekkan cite. diorg nk kenenkan dgn mak uda. mek ni cm xnk la pulak..sbb dia dh ada some1. just xsure je.

tp yg paling menarik, words yg kuar dari mulut maksu. dia cite her love story, b4 she met my kuat membebel paksu. maybe the reason dia cite is to persuade me to tell mine. sori.mulut aku ade gam. blogger-emoticon.blogspot.com

dia kata, zaman blaja dlu, boys ckp dia ni - memilih, nk couple dgn org ade standard je, etc... pd dia, nk pilih calon suami, dia nk yg sama level of intellectual, sbbnya kalo rendah IQ dari dia, nt dia tend to bully. her words make me think. betol jugak ape mek ni ckp! aku xkata kalo kawen dgn org yg xberpelajaran tinggi, kta xbahagia. contoh dh ada. kwen dgn org yg berpelajaran & keje what-so-called engineer also got no brain!

ats sebab aku masih belom berkawen & masih belom berpunya, salah ke kalo aku mencari seseorg yg hampir sempurna, dunia & akhirat? mungkin akan mengambil masa, tp aku sanggop menanggong risikonya. nikah kawen perkara besar, kena berfikir sedalam2nya. dgn perangai aku yg cpt naik angin ni, mmg kena mencari seseorg yg memahami secara total. aku xnk kawen sbb terdesak, sume org dok mengata napa xkwen lg etc, 2-3 taun kawen, bercerai. nauzubillah! talak walaupon halal, tetap dibenci oleh Allah.

kadang2, apa yg kita rasa terbaik utk kita, bukanlah yg terbaik. Allah lebih mengetahui. pandangan kita terlalu terhad utk melihat jika dibandingkan dgn pandangan Allah. sekarang, aku xde perasaan nk jump into serious relationship. berkawan boleh, lebih2, xdapat laa.. tapi igt, aku bukan lesbian! aku xterliur langsong dgn kaum sejenis aku! hahahahaha.. blogger-emoticon.blogspot.com

teringat perbualan dgn laki shaz;

LS: kasya, ko bila nk kwen?
aku: ntah. ada jodoh, kwen la.

pttnya aku jwb cmni,

"kalo kawen, xbahagia, watpe kawen???????"

damn! aku sgt marah org wat kawan aku sedih! rasa nk p bersemuka je!


tambah melemahkan semangat aku. baca la sendiri..


No comments: