Tuesday, December 23, 2008

lega siot!!

wat pnt je aku gelabah cam tapir nk terberanak! xde la scary mana pon masok JIPP room tuh! smlm ktorg kena present development report utk 3 fasa pembangunan sekaligus! kompom la aku nerveous sampai nk terputus urat2 aku walaupon bukan aku yg present! over, kan? hahahaha..
ni la tapir. aku xtau nk kata tapir ni cute ke x. tp cm leh tahan la.. hehehehe...


aku janji dgn client, kol 10 jumpa kt mecd. kol 10 client aku call,

"hello, kasya. akak kt lobi ni. awk kt mana?"
"ktorg on the way kak. satg kita jumpa ye. sy sampai, sy call akak."

cuba teka.. masa tu ktorg kt mana? sapa dpt teka dgn tepat, dia mmg bijak! hehehehe..

ktorg turn no. 2 utk present. hmmm...bos aku la p mintak cpt. alasan dia, sbb client aku bwk anak. bernas kan? tp, mmg betol pon client aku bwk anak kecik dia. br 4 bulan baby tu. upanya, dia mmg jenis bwk anak ke mana je dia p. even masa dia amik master pon! aku xpenah terbayang aku p meeting sambil bwk ank! never! tp, lain org, lain cara kerjanya. maybe pd dia, cmtu xpe. pd org lain, still weird!

ats sbb aku memiliki perasaan sgt scary yg tinggi, masok meeting room tu, aku tarik je beg beroda cm AF tu langgar kusi semua org. lantak la! nebes gila! lebih kurang 30 minit je dlm tu. abis present 3-3 fasa tu. sbbnya, chairman nk cpt. dia ada meeting lain kol 230. hhmmm... xpress la presentationnya. aku soka! horei.. tp, after presentation, walaupon lega dh abis, most critical factor is financial condition yg xsempat dihighlightkan guna highlighter pen kaler merah terang sampai sakit mata!

we, as their consultant, sgt concern bout this matter. bukan skang masalah dia. masa nk dftr dgn RoF nt. mst macam2 masalah akan timbul! hmmm....xpe la. kena pk cmne nk solve ni!

abis presentation @ putrajaya, ktorg gerak ke Seremban. nk lunch. bunyi cm mengada je kan lunch sampai ke Seremban? sbnrnya, p jumpa potential client kt sana. dia wat kopitiam. lunch pastu borak2 dgn dia laa..aku kan ada masalah makan. smlm aku makan nasik goreng kopitiam dgn jus dragon fruit. nasik goreng kopitiam ni, ada nasik goreng biasa, udang sambal, kopok warna warni tu, salad & sate. minum lak jus dragon fruit. aku igt cm kt tupai tupai. upanya xsama. kalo kt tupai tupai, dragon fruit jus dia, ada buah longan, pastu campor dgn dragon fruit. aku igt cmtu la. upanya, dragon fruit kisar abis! loya aku. remedy dia, aku mintak air panas. br la ilang loya aku!



sampai opis dh kol 5. berenti solat zohor kt hentian seremban. punya la byk kete. nasib baik ktorg dpt park sbb ade kete nk kuar. alhamdulillah!! xsangka lak surau dia lawa & besar. mmg best la solat kt cni. ni 1st time aku berenti kt R&R ni. selalu kalo ke seremban, kompom solat kt umah mike2 kt sana je!

ni lak baby tapir. lain kan bila dh dewasa!!

pg td, masa lalu akleh, aku seperti biasa di lane kanan. (perasan bwk laju) pastu, aku hampir menyondol sebijik sawi kaler ijau. aku igt lg no. plate dia! rasa nk belasah je org yg bwk slow tp dok lane kanan. nasib baik brake kete aku ni masih cekap! kalo x, sesia je la aku kena tabur duit nk repair keta lak. mmg dekat gila aku dgn dia sbb aku tgh cucuk dia nk suh blah ke kiri. sengal! sapa2 yg xreti nk bwk kete dgn laju, please, dok la lane kiri. jgn spoil kan mood org lain pg2 nih. xbaik ok!!!

yg ni mmg sebijik macam _ _ _ _. tgk gmbr ni, kompom 1 keturunan!


arini, mengikut perancangan asal, ktorg kena submit another client's phase 1 report. masalahnya, report xsiap pon. apa kes??? hahahaha..tgk la nt cmne. esk2 kot.. lalalala..

esok toksu aku nk dtg dari penang dgn mak ngah aku & adik2 sepupu aku yg kecek2 lg tu. naik ketapi malam ni, sampai kl sentral kol 5 pg esk. aku kena la korbankan masa tdo aku nk p amik dia. xpala.. bukan slalu dia dtg pon, kan??? dia dtg sat je. jumaat tghri dia balik penang balik. hhmmm...kamis lak mak ndak dgn mak lang aku nk dtg. meriah sungguh holidays aku kali ni. hehehehe....

aku dh abis baca 7 novel yg dipinjamkan oleh nur zatil isma kt aku dlm masa seminggu. hhmmm.. asik berkurung dlm bilik je sbb nk abiskan pembacaan. news sume aku xtgk, tau! last2 aku jd cm katak bwh tempurung. apa pon xtau! rugi rugi!!! jumaat & sabtu, tdo lmbt. punya la semangat baca novel! ini la semangat yg kita mahukan. hehehehe...nt aku wat short review. pening nk wat sbb byk sgt novelnya! tp, aku soka. sapa2 yg ada novel best, bg la aku pinjam ye!!!


No comments: