Monday, December 1, 2008

kurang ilmu kehidupan @ ilmu agama?

melodi smlm ada siarkan kesah perceraian sorg artis ni. mesti korg pelik. amende la pompuan ni nk cite psl perceraian artis lak nih??? ape kesss???? aku xminat pon nk cite psl sapa bercerai sbb benda cmni, leh baca dlm paper. even metro ahad smlm siap siarkan senarai artis yg bercerai sepanjang taun 2008 ni. ramai gak.

yg aku nk ajk borak ni, psl artis ni la... ikoti perbualan di bwh, mcm yg aku igt2 lupa ni dpt rakam di kotak fikiran ku. chewah!!

wartawan: agk2nya, apa punca perceraian u ni?
artis: sy rasa sbb sy masih kurang ilmu kehidupan ni.

kurang ilmu kehidupan? sound weird right??

wartawan: (aku xigt soalan dia)
artis: slps mendpt nasihat dari org2 agama, ............

org2 agama? gila weird!!!! apakah????

aku ni, cetek bab2 agama ni. tapi just nk share pendapat je. bukan ke lagi bagus kalo kata, kurang ilmu agama. ilmu agama merangkumi segala cabang hidup dan mati. tu komen perbualan pertama. perbualan kedua lak, kan bagus kalo dia kata, "slps mendapat nasihat dari yang arif, saya....."

tapi, maybe dia tersasul kot. sbb dia ni mmg nk mengelak wartawan. biasa la. sape suka jawab soalan2 panas dari wartawan kan.. so maafkan lah dia. kita pon selalu merepek cmtu gak kan..


No comments: