Thursday, February 12, 2009

aku suka word ni - food testing

sapa yg xsuka kan??? lalalalalala...

arini mmg senak perot aku. dh lama aku xmakan byk2 nih. awal harini dimulakan dgn makan nasik. yes. korg xsalah baca. mmg nasik. kalo mai belah utara ni, makan nasik pagi2 perkara biasa. pg td meeting kt kubang menerong, tasek gelugor, penang. pagi2, mestila lapar, kan..so, ktorg pon merayau la sekitar tasek gelogoq. beli kuih kt tepi2 jalan. igtkan dpt la 5 bijik seringgit. upanya, sama je cm kt kl. 3 bijik singgit. rasa dia lak, boleh laaaaaaaaa... nk kata best sgt pon xdapek...

pastu carik kedai makan. mana cukup makan kueh je.. pusing2, ktorg nekad nk try makan kt kedai MN Annur, depan klinik kesihatan. lokasi stategik. kedai bersih. org pon ramai. petanda baik nih. tgk ramai sungguh org berator nk amik makanan. ktorg igtkan nasik lemak. rupanya nasik putih! mmg ramai yg berator nk makan. sblm berator, usha dulu apa yg org makan. kebanyakan yg dtg, mesti amik kari dlm mangkok asing. so, kena cuba la kan...

kami makan berhidang, (remember: breakfast ye bukan lunch) nasik 3 pinggan. aku share dgn makcik aku. hahahaha.. ramai gak mata yg memandang. xpenah tgk agaknya org makan share2 nih. mmg sdp masakan dia. no wonder la ramai yg sanggop berator. lauk yg ktorg amik, ikan bawal 2 kerat, sotong sekor, limpa, ulam & sambal belacan. campor air, sume skali 18 hengget je. sungguh berbaloi!!!

ni tangan en.shukri. dia sebok suh masokkan gambar tgn dia nih.. ikot je laa..

masok meeting, asik menguap je. perot penoh sgt.

lunch, kami ke Restoran Kassim Mustafa. perghhhhh.. speciality dia nasik dalca & ayam negro. aku dgn tanpa segan2 amik nasik, sotong, kuah campor (sbb xtau nk pilih kuah apa), udang. lalalalala..aku xsempat nk amik gambar sbb ramai sgt yg makan semeja. kang diorg kata aku peghak lak. diorg bukan tau aku ada blog. ishk ishk ishk.. dilema sungguh!blogger-emoticon.blogspot.com

selesai makan, borak2 panjang lebar, tibalah masa beredar. gila mengantok nih! kalo ikot personal experience aku, aku mmg mengelak makan nasik kandaq. sbb mmg mengantokkan.. paham2 je la apa yg diorg letak dlm tu utk melazatkan makanan..

walaupon ngantok, aku tetap memilih utk mengupdate blog dari menidurkan diri. mengapakah terjadi perkara sebegitu?????blogger-emoticon.blogspot.com

pelan utk petang nih, nk p tgk outlet client. en.shukri & haji nk balik kampong sat. jumpa sedara. alang2 dh sampai sungai petani, xkan xnk balik kampong lak kan.. sat pon jd laa..maksu lak nk p melawat tok dia. dekat je dgn hotel nih. aku lak, xkan la nk ikot bos lelaki.. kenala ikot bos pompuan, kan..


fakta menarik mengenai bilik hotel aku:
  • management hotel ni dgn park avenue sama
  • pili ni kalo digunakan akan mengeluarkan bunyi cm drill bosch
  • flush lak after use akan kuar bunyi cm jet nk landing

2 comments:

BudAk hijAu said...

penang best.*tibe2..
:p

pemerepek said...

mmg best. makanan murah2. just skang ni agak panas la. dehydrate. kena minum air byk2...