Sunday, February 8, 2009

sekolah memang memenatkan!

semalam aku dh start sekolah. mmg xleh harap la nk masok kelas, sama cm masa ijazah dlu. dlu, amik full time. 1st class mmg sesi suai kenal je. xde la nk terus blaja. amik master, kim salam la nk rasa cmtu lagi! 1st class dh start blaja. 6 jam dok dlm klas. gila tepu kepala otak aku!

kelas sabtu, 9-3 ptg adalah kelas leadership. no worries as this is theoritical class. more on understanding the theories & relating to real world situation. many presentation, case study. ok la. to work on case study, must have a group of 4-5 students. paling senang, sapa2 yg 1 row dgn aku je la yg jd group membe aku. xkan nk cari org lain lak kan.. dh la xknl. group aku - indian sorg, melayu 2 org. sume ladies. indian ni ptd. keje kt hkl as penolong ketua pengarah. no bad la. malay 2 org tu lak, fresh grad. sorg baru keje, sorg unemployed! nk suh present pon cm nk suh p perang je! jgn nyusahkan aku pasni dh la!

kelas ni cm interesting as dlm kelas ni ada senior. senior la yg bikin gamat itu kelas! ada officer dari bukit aman, ceo, rhb bank, lhdn, tm malaysia. ramai la..

3-9 mlm lak kelas corporate finance. rasa cm ok je sbb masa degree dlu dh penah wat CF. should be ok la. just yg bangangnya, semua yg Dr. ckp, aku terpaksa memaksa otak utk ingat balik semua terms tu! cinabeng betol! rasa loser sungguh! bila Dr dh ckp, br igt. apa daaa..masa break kol 530, siap ajak doc p minum skali. praktik ini dikenali dgn nama membodek lecturer build a good rapport. blogger-emoticon.blogspot.com

students dlm kelas ni pon ramai seniors. kelas patot abis kol 9 mlm. tp sbb lcd not functioning, Dr kata, abis kol 730 mlm. lgpon baru 1st class. kira bagi can la..... after this, abis kol 8. orait Doc. no prob!!!

aku parking kete kt dpn Daruzzakah. mmg jauh dari kolej. tp tepaksa sbb xde parking lot yg dekat2 dgn kolej. kang aku main parking je kang, dtg lak dbkl saman. xpasal2! parking kt ctu, terbang gak la duit aku 5 hengget. tu pon dpt student rate. mahal sungguh!

sampai umah kol 830. perghh!! letih gila. kol 10 dah tdo. tu pon pas tgk JOZAN. show peberet aku tuh. hehehhehehe...sbb peberet, sanggop tahan mata yg sgt2 nk pejam tu! solat isyak pon dh rasa kt awangan. kaki rasa berat je...

ahad lak kelas decision analysis. memula aku nk amik bank project financing. tp sbb dia tunda ke next week, tepaksa la aku amik decision analysis. aku nk p sekolah 2 minggu sekali. xnk p tetiap minggu. so, next week leh lepak umah wat assignment.

dec analysis ni, aku igt membaca. jahil sungguh saya ni! upanya, byk calculation. arini Dr ajar 3 bab sekaligus. probability. remember ke weh??? hahahaha.. aku memula igt xnk amik subject ni. sbb masa dia cite awl2, xde lak dia kata subject ni probability. aku asik menguap2 je. sungguh elergik aku dgn subject bacaan ini! kol 1030, Dr bagi break. aku dh siap2 kemas beg nk blah. mmg masa ni terasa sungguh yakin nk drop ini paper! tp sblm blah, jumpa Dr dulu. melahirkan kebimbangan.

aku: Dr, Dr rasa, saya patot ke amik subject ni? saya baru 1st sem ni. dgr Dr ajar td cm berat je subject nih.
Dr: saya rasa xde masalah sapa2 nk amik subjek ni. awk background apa? blaja apa dlu?
aku: accounting
Dr: accounting? mmg xde masalah la. strong background. (kembang2)
aku: Dr rsa sy ptt ke bg laluan kt senior utk amik subject ni? (last sem UUm xoffer)
Dr: terpulang la kt awk. tp dgn saya ni sng dpt A.

patotkah aku melepaskan peluang keemasan dpn mata ini? xptt... dlm kelas ni, most seniors. yg junior ada la dlm 6 org. kami pedulik hapa!!! senior bising gak suh tukar subject lain. tp arini mmg ade 1 class je yg menepati silibus aku. so, nk xnk, aku kena amik gak. membe aku dlm kelas ni senior. dia dh sem 4. sem dpn dia grad sbb dia amik 3 subject stp sem, mmg memberi inspirasi kt aku sungguh! dia keje kt bank islam. dia la yg xmendorong aku drop ini subject.

keputusan aku utk stay dlm kelas ni mmg tepat (aku rasa laaa) sbb subject ni xde la tough mana pon. calculation. nasib baik aku jumpa Dr. & marking style Dr is simple. 70% coursework, 30% final, close book. coursework lak ada case study, software assignment & quizes. topic yg dh kuar masa quiz xkan kuar time final. simple right??? ease my burden. xde la kena study sampai katam 1 buku. blogger-emoticon.blogspot.com

arini xsepenat semalam. mybe sbb arini 1 kelas je & sampai kol 3 only. Dr ni very punctual. aku sampai kol 850, dia dh ada dlm kelas dah! pastu kelas dia mmg abis pukul 3. sbb setiap kali meeting, dia akan cover 3 chapter sekaligus. muntah ijau la nt!!!blogger-emoticon.blogspot.com

arini duit aku sebanyak rm5 tidak terbang kerana aku dpt parking kt tempat yg xperlu dibayar. alhamdulillah...moga2 lps ni pon dpt parking free... xlarat la nk bayar parking sampai 5 hengget. arini je terbang duit saya sebanyak RM151. diulang 151 hengget kerana membeli 2 text book. leadership textbook cost me RM69, whereas decision analysis cekik me rm82. parah... parah...sib baik buku corporate finance ada lg dlm simpanan aku. leh la gunakan utk kelas cf. pasni kena cari nota2 cf lama. leh la membantu sket..

tapi, xpela..demi ilmu, ku telan duka ini.. ada membe yg lain, xnk beli. nk potostat je. kepala otak plagiat sungguh! aku xminat textbook potostat ni. xpuas. baik la aku terbangkan duit aku beli buku original. aku sanggop xmakan semata2 utk beli buku. makan, leh dicari (kt umah la tu...), ilmu, sgt susah utk didapati. mmg kena berusaha utk dptkan ilmu..

sesapa yg ada kesempatan utk belaja, belaja la. xkesah la formal ke informal. my classmate pon ramai yg dh berusia. br adakesempatan utk sambong blaja. salut diorg sbb dlm sebok layan ank, still nk sambong blaja lg. hope kita pon cari ilmu sampai maut panggil kita, k!



2 comments:

shazlina said...

kalau kes cam aku cne ek hahahahah....anyways congrats weh very2 happy 4 u...pastu bile nguap tu ingat2 la kat aku ek kah kah teringat zaman dulu kala...good luck kasya without us there ull do better heheheh....

haa lupa kasya mmg x suka fotostat buku orang nak pinjam buku dia utk fotostat pun dia x kan bagi wlpn kawan karib skali pun mcm tu skali dia sayang ilmu tau!!

pemerepek said...

time kaseh pn shazlinaa....

doakan aku kuat nk abiskan apa yg aku dh mulakan..