Monday, February 2, 2009

rindu cintaku


penulis: fauziah ashari
penerbit: intens media
harga: rm 23.90
ketebalan: 634 m/s


Buku ni sambungan Ombak Rindu & Cinta..Tiada akhirnya.

aku yakin, ramai dah baca Ombak Rindu, kan? sambungan dia mungkin ramai yg malas nak baca. sama la dgn aku. Sambungan ke2, Cinta...Tiada Akhirnya, aku baca sambil lewa je. huhuhu..

Dlm sambungan ke 3 ombak rindu ni, Izzah dah recover dari hilang ingatan. Tapi, mcm2 konflik pulak dlm idop Hariz & Izzah. Hariz diberhentikan dari Sufiah Holdings slps Hazirah jd pengerusi. ni semua gara2 Kelvin yg nk balas dendam pd Hariz. Hariz lak, diperangkap tidur dgn Elin, adik Mila (x-wife Hariz) sampai Elin mengandung & family Tan Sri Rashdan paksa dia kwen dgn Elin. Kelvin pulak ugut Hariz nk sebarkan gambar2 Izzah masa jd pelacur kalo dia xceraikan Izzah.

Muncul lak watak baru, Zulfaris, majikan Izzah yg ada hati pd dia. Kelvin ikot diorg ke Penang, dpt lak tangkap gambar mamat ni masok bilik minah ni sbb minah ni hampir pitam. gambar ni Kelvin bg ke Hariz. Sbb nk selamatkan maruah Izzah, Hariz ceraikan Izzah via sms je. Cis!!!! Kelvin mati sbb ditembak oleh Roland.

Hampir hari kwen Elin dgn Hariz, Hariz dpt tau yg ank tu bukan ank dia, ank org lain tru phone call. Bila confront dgn Elin, sah tu bukan ank dia!! masa ari Hariz sepatutnya kwen, Izzah ke London nk jumpa Suri (kakak kembar dia). Hariz mmg xnk kwen dgn Elin, dia ke airport, tp family Elin dpt tangkap dia & terok dia kena belasah, xsmpt jumpa Izzah. Elin lak, terlalu kecewa. mkn ubat pelangsing & tidur sekaligus, sbb komplikasi, mati.

Ank yg Elin kandung, ank Dato' Majid (x-pakwe Mila). mamat ni nk bls dendam sbb dlu Mila tolak dia sbb nk kwen dgn Hariz.

4 years later, Izzah balik semula ke KL & Hariz ajk rujuk. Hariz dh jd Haji Hariz & usahakan ladang, tanam buah naga. Finally, after 2x Izzah gugur sepanjang dia kwen dgn Hariz, dia dpt 2 org ank. TAMAT



nota tangan aku:
1.
dapat dari mak uda..
2.
pd pendapat aku, novel ni biasa je. x sepower ombak rindu. biasa la.. cite 1st, kan. novel2 sambungan ni, kdg2 jd merepek je. buku ni aku leh baca sekali je. nk ulang baca. terasa nk muntah.blogger-emoticon.blogspot.comsbb: tebal sgt & byk plot sgt. pd aku, mmg berat novel nih!




1 comment:

FatiYahh said...

aku baru nak baca tp ko dah tulis semua sampai tamat. so tak jadi lah. hehe