Monday, October 6, 2008

176 post dah...

xsangka seh. dah 176 post. mmg mcm2 aku dh bebel dlm ini blog. kali ni nk story psl raya aku. raya cm biasa, di KL. aku xsuka balik beraya di kampong. sbb2nya ialah:

1. nenek aku kt kl. watpe nk lik kg.
2. aku xselesa dok umah org. (kami tiada rumah di kampong itu)
3. jln highway itu kompom jem!
4. ramai org. nt aku sakit kepala & semak mata!
5. di sana tiada astro
6. mls, mengada & sebagainya.

kesimpulan: aku xsuka balik kampong!

tp, ahad lps (sblm raya) aku balik kampong. setelkan hal family. isnin aku lik KL balik. hehhehe... balik sbb nk bagi duit raya. taun ni rezeki murah. agih2kan la pd sanak saudara. moga2, duit aku beranak pinak dgn hebatnya la hendaknya. insyaAllah...pak tam aku bising sbb aku xraya kt kampong. mengada2 nk balik kl. nk tau aku jawab ape? "xpe pak tam... minyak kan dh turun sekupang. xde hal la!" hahahahhaa... kalo turun jadi rm0.10 seliter, aku ulang alik tetiap ari. xpon, aku anta nnk aku dok sana, ptg aku amik dia lek KL. amcm?? hebat x? marila doa minyak turun jadi rm0.10 seliter ye. hahahahahhaha...

ari raya, x ke mana. dok umah je. tunggu tetamu dtg. ramai gak yg dtg. aku baru p raya umah jiran2 aku. p beraya malam2, sbb siang aku posa. cm smlm, aku tdo dgn perot yg boncet. sbb jiran2 aku paksa aku makan kt umah diorg. sungguh kejam mereka itu, kan??????? masok arini, dh 4 hari aku posa. alhamdulillah... korang lak amcm? dh start menggantikan posa korg tu?? jgn tunggu lama2. nt lupa. naya je!

dulu, aku penah berkenalan dgn sekeluarga sengal. sehari sbln 1 ramadhan baru nk ganti posa. boleh????? mmg sengal. degil lak tu, xnk dgr ckp org. lantak korg. posa la. sukati korg! emo lak. hikhikhik...

kt tb, macam2 cite ade. byk yg best. tp korang pasan x? bukak la channel mana pon, kalo de drama, mesti ade muka fauziah nawi. peymes betol dia raya ni, kan.. pastu byk cite sedih. (tp aku xnangis pon.) lagi ape ek... ha! kueh raya aku makin susut. sape2 yg rasa nk dtg umah aku, aku rasa by time korg dtg, mst kueh dh abis. kalo ade lg, maknanya korg sgt bertuah. hahahhaaha...dtg la umah saya... datang la... nt sy masak ye... datang la...ikhlas dari saya....

erk.. lupa lak nk bgtau. aku dh p tgk cite senario kt panggong. cite dia mmg lawak. tp, tetibe, dh abis. apakah???? sampai aku dh lupa jalan cite dia. boleh?? bila aku kata xnk tgk cite melayu, kata aku xnk sokong industri filem tempatan. tp, industri tempatan yg xsokong penonton ni, ape kes??? nasib baik la bukan duit aku yg kuar.. kalo x, lg sengal aku rasa! sebaik2nya, aku dok umah, tunggu cite tu kuar taun dpn je kan??????

teringt zaman belaja. kwn2 aku suka sgt tgk wayang. kdg2 je aku ikot. ade sekali tu, pas kelas tutor tax, yah ajk aku lik umah dia. sblm lik umah dia, p mines dlu. tgk wayang. sume cite dia dh tgk. so, dia decide nk tgk cite cine - magic kitchen. belasah je cite ape. aku layan je. xde hal r! bila dh leh masok panggong, ktorg pon msk dgn konpiden. best ni nk tgk wayang ni. tetibe, ade la brader ni dtg. dia kata ktorg dok kt seat dia. biar betik! seat ktorg r!!! tgk tiket dia, seat dia mmg sama dgn nombor seat ktorg. tp, panggong lain. upanya, tu mmg seat dia. ktorg yg slh masok panggong. amcm??? sgt sengal kan? yah, ko igt lg cite sengal ni??? pecah perot menggelakkan kesengalan sendiri. apa daaa...

pas kejadian sengal tu, kalo nk p tgk wayang, mmg akan berusaha memastikan aku masok ke panggong yg betol supaya luka lama xberdarah kembali. errkkkk.. betol ke penggunaan peribahasa tu??? wakakakakaka...

2 comments:

FatiYahh said...

mmg sengal weyh..
beriya2 gadoh2.
kahkahkah

pemerepek said...

bangang gila sketsa di tghari itu kan?kan?kan??