Wednesday, October 8, 2008

bail me out, please!

aku de masalah.

1. masalah pencernaan

- sesape tau aku patot makan ape utk melawaskan perot aku nih???? any medicine or food or supplement for me? aku xnk la sampai dokte kena tebuk perot aku sbb nk buang toksin. xnak!!! mungkin kecelaruan sistem pencernaan terjadi kerana berpuasa. tp aku rasa, itu cume alasan utk menyedapkan ati aku.


2. masalah malas

- aku kena sindrom malas nk wat keje. mentang2 makcik aku masih mendapat mc, aku pon terkena sindrom M ini. tp aku wat gak keje. just cm lost direction. biasanya org dpt sindrom ni sbb masih dlm mood raya. tapi aku mana de mood raya. sama je aku rasa!

- bilik aku besepah sbb aku xde mood nk mengemas. aku rasa cm dok dlm kotak. sgt menyusahkan. tp aku tetap xnk mengemas. bangang! sengal! pemalas! segala2nya! smlm aku langgar ape tah. luka dh kaki aku. pdn muka sendiri. bencinyaaa!!!!!!!!!!!!!! tp mls nk kemas. ape kes??????


3. masalah munakahat

- aku dh bosan gila dgn soalan2 cepu tandas spt:
Q: bila nk makan nasik minyak ni?
A: nt kasya bwk p fatimah ghous (kedai mamak). kt ctu nasik minyak dia sdp. (aku pon xtau sdp ke x sbb xpenah rasa)

Q: bila nk kawen? umo dh bape ni?
A: ape lak? org muda lg la.. duit pon xcukup lg... nk bina kerjaya dulu! umah sendiri xde lg.. kete bmw 7 series @ evo @ skyline xbeli lagi...(jawapan cm sial)

Q: bile nk kawen? aku dlu umo cm hang dh ade 3 anak
A: tu sbb gatal. (hahaha. mampos r sape terasa)

nenek aku lak slalu kata, "tu la... sape suh xnk cari masa belaja dlu"
A: dia xtau, budak2 tu sume cm hantu raya. kang pengsan dia dpt cucu menantu cm hantu raya. nk ke??? lgpon, dulu dia pesan. "datang cni, belaja, jgn main2".
aku ini selaku cucu yg taat, mmg belaja je r.. laki sume tolak tepi. wakakakaka. lagi sial ayt tuh!

raya baru ni, mak aku lak start sebok2.
Q: kaklong, dh ade boyfren?
A: xde lg r mak.nape?
Q: xla.. mak risau. anak mak umo dh banyak. tp xkwen lg.
A: xsempt nk jawab. aku pura2 sebok!

sengal betol! skt ati gue! aku tau la kwn2 aku sume dh ade ank. tp xkesah la kan. sukati aku la. mak aku pon, bukan aku sorg ank dia. ramai lg adik2 aku. kalo dia terhengen nk cucu, suh r adik2 aku kawen. susah sgt ker????


4. masalah mental kurang stabil

- aku rasa, aku mmg de masalah ni. tp xtau ape sbnrnya masalah dia! aku rasa patot wat solat istikharah. again, masalah no 2 menghantui aku! mst moyang setan yg ade dlm badan aku nih! sbb tu r!


5. baju raya aku beso!

- taun ni, 1st time baju raya aku, bukan nenek aku yg wat. sblm ni, mmg nnk aku yg buat. this year, aku tempah & beli siap.masa beli, mmg aku rasa patot pakai saiz L. sbb kena dgn ketinggian aku. bila nk pakai masa raya, gelebeh. ape kes??? pagi ni baru aku sedar. i should buy the M size. korg phm x maksud tersirat di sebalik masalah aku ni??? phm2 je la. malu nk ckp. hahahahahaa...

dh abis baca kan? so, please, i beg u, bail me out of those crept!


4 comments:

shazlina said...

walau apapun bagi aku kau tetap terlalu besar nak lalu kat pintu hahahaha......

yang ko nak emo org tanya nak kawen bile nape kau tanya balik kenapa diorg x kawen...ooo diorg dah ek...hahaha....biasa la tu kasya ni lum kawen diorg tanya x kawen ke kang da kawen tanya dah ada isi lum...peoples mouth babe...x leh tutup....

yang bab malas tu....kau memang pemalas...sekian...heheheh caayang kasya

cool down kasya aku tau ko jd cmni nape...jgn byk2 sgt pk.....everything will fall into places eventually....

FatiYahh said...

yg no 5 tu xnak komen. masalah ker? kahkahkah

no 1 : sile mkn cili api byk2. kehkehkeh

no 2 : xdpt tolong sbb ade masalah yg same.

no 3 : ko jwb la xbaik persoalkan kerja tuhan.. tuhan kate belum temu jodoh.. belum la tu. hehe

no 4 : itu pon xle tolong sbb mental ko mmg xstabil dr dulu lg. beru perasan kah? hehe

KASYA BUAT LA OPEN HOUSE! NAK MKN LAKSA! heehehe

pemerepek said...

yah: makan cili api byk2 leh wat aku berak ek? leh aku cuba nt. psl opn house, pakat r ramai2, nt aku suh nnk aku wat laksa, k!

shaz: bongok!


errmmm... aku mmg xstabil ek? bukan bru perasan. saje je wat2 xpasan. aku kan terer bab2 cmni. terbaik!

vtec said...

wei relekla, mmg tensen kan ramai tanya. aku nasib baik belah aku mcm x ade yg tanya alah paham2 sendirila tu sume rezeki tuhan yg bg kita hanya mampu merancang cewahhhh. orang sume hanya tau tanya hati sape yg tau kan.

bab pencernaan ko tu aku suggest ko cr teh cina pastu blk minum. aku bile minum tu baru lega perut rase lawas cket

bab baju aku pun ade longgar tp aku rase mcm dh ketat plakla especially tang perut bahaya tul kena stat joging blk ni