Tuesday, October 21, 2008

aku ni degil & pelupa

betol x kwn2?? hahahhaaha... admitted, aku mmg begitu. pastu kalo ade yg tego, mula la kecik ati. tp xnk ubah gak. sukati aku la. hehehehe...

cm smlm.. kami seofis p makan kt restoran haji. FYI, haji ade restoran kt blkg CM. jual nasik beriani, goreng2, nasik aym, nasik campor. sila la menjengah ke sana ye. promo free..nama kedAi dia - Beriani @ Ambien..sila la ye...hehehehe.. pastu, smlm kami order 2 sirap bandung, air panas (aku punya), teh o limau suam (maksu punya). en shukri xdpt nk abiskan air sirap bandung dia. dia suh aku abiskan. kalo air lain, mungkin aku leh minum. tp air bersusu, maaf! aku mmg xkan sentuh.

macam2 bos2 aku ckp, pujuk nk suh aku minum. sdp la, rugi la,nt kalo dpt laki yg suka minum, susah la, mcm2 la. tp aku tetap senyum & diam. xnk menjawab. diorg bukan xtau aku xminum susu.saja je nk paksa aku. lantak. aku xnk! last2, dh give up, en shukri kata, "degil betol!". hahahaha... bos bukan br tau kan??? haji lak kata, "pasni, jgn makan eskrem, nasik bryani, nasik minyak, nasik tomato, blablabla..". aku tetap diam kerana xmau menjawab. hormat beb! hehehehe...makcik aku diam je. dia dh mmg tau perangai aku. ckp byk pon xguna. korg pon tau pangai aku gak kan. lalalalalala... kalo aku diam maknanya malas nk layan!

malam aku sakit dada. sbb minum ais di kala ujan. cannot take deep breath. tepaksa nafas pendek2 je.. maaf. sy degil nk minum ais jugak. ape leh buat?? aku terhengen. sdgkan, selalunya aku la yg paling susah minum ais kt umah tu. slalu minum air panas je. bukan suam, tapi panas, hehehhee... makhlok degil, mmg susah nk diajar, kan? kan? kan??

mlm smlm juga, ade jiran aku meninggal. puas aku cuba nk igt, yg dipanggil refresh my memory, siapakah insan bertuah yg dipanggil menghadap Allah itu. maaf, tiada dlm database otakku! mati2 nenek aku & anis menerangkan siapakah dia, bentuk tubuhnya, cara jalannya, anak2nya. tp aku tetap x igt. last2, anis mengatakan sebegini. "xyah igt la kaklong, ko mmg cmtu. kalo ko penah tgk pon, ko tetap xingat gak." apakah???

tp mmg betol pon kan. aku susah nk mengingat benda yg pada aku pendapat aku is xpenting. aku akan biarkan ia terbang dari kotak ingatan aku. xperlu bersusah payah mengingati benda2 sebegitu kerana ada byk lg benda yg patot aku ingat spt ansuran kete dh byr ke? astro dh byr? insuran? asb? bil letrik? akaun anjung dh siap? akaun en shukri dh siap? ape lg yg pending? oh... macam2 dlm kepala otak aku. benda yg xpenting, mmg patot diabaikan je. setuju????

spt juga nama org. aku mudah melupakan jika terpisah terlalu lama. terjumpa di mana2, berborak dgn hebatnya, tapi sumpah, sampai balik umah pon aku xknl sapa dia. aku rasa, benda ni, sume org pon alami. not a big deal, right?? maknanya, aku masih normal. hahahaha...

anyway, mari kita sedekahkan al-fatihah to my jiran. dia dilahirkan pada hari yg sama dgn ayahnya & ayahnya meninggal semalam juga pada jam 6 ptg kerana sakit tua & dia pada jam 7 lebih kerana sakit jantong. semoga roh mereka dicucuri rahmat & di tempatkan di kalangan beriman. insyaALlah.. rahsia Allah kpda mereka telah tersingkap. kpd kita bilakah?? bila2 sahaja.. jom siap sedia..

by the way, smlm haji dpt email. 1 kejadian kt Oman, psl lembu yg akan disembelih, menyebut "ALLAH" berulang kali. terus bulu roma aku meremang. ni statement aku bg kt haji : "rasa nk dok masjid je pasni." hehehe.. dunia akhir zaman, phm2 je la...

No comments: