Friday, October 31, 2008

tewas lagi

smlm khamis malam jumaat. tb1 ade Forum Perdana Ehwal Islam, tb3 ade Kekasihku Seru, episod akhir. aku mmg nk tgk tb3. nenek aku nk tgk tb1. memula bukak tb3, nenek aku sampai majuk, kalih dari tgk tb. adeh.. siap nk beli tb lg 1, utk dia sorg je tgk. aku & anis masih wat muka derk. nasib r.. aku yg pegang remote. hehehe... tp last2, ktorg tewas gak. bg la dia tgk tb1. xyah la tgk kekasihku seru. bukan rugi pon..tewas dlm perebutan channel tb..

aku masok bilik & bum. kol 10 dh ke kayangan. perghhh... kol 5 nenek aku kejot. smlm mmg dh plan nk p masjid. sujud sejadah pagi ni. dgn mengada2nya aku mandi, telah memakan masa yg lama & akhirnya terpaksa memecut ke bukit indah, di persimpangan taman kosas sudah kedengaran azan. alamak alamak.. hehehe...

alhamdulillah.. Allah bg kekuatan utk berjemaah pg ni. alhamdulillah jugak sbb imam baca surah sajadah sbb kadang2 imamnya baca surah lain. frust betol kalo baca surah lain. hehehe...aku xigt bacaan masa sujud tu jadi aku belasah je subhanallah, alhamdulillah, walailahaillallah wallahuakbar.... dlu igt, pastu lupa sbb dh lama baca. hampagas sungguh makhluk ini!!!

safnya pompuan ada la 1 je. most makcik2 tua. muda ade la 4-5 org. ok gak la kan... saf lelaki ramai. pompuan je kureng sket. pastu ade la budak2 pompuan 6 org masuk ruang solat tu. kecik2 lg. rasanya kakak dia baru umo 10 taun. bwk adik2 .. yg plg kecik xsampai setaun. dtg tanpa mak. kagum aku! pg2 dh bgn, dtg masjid. jarang aku jumpa. masa solat agk terganggu sbb yg kecik tu asik jerit2, tapi xnangis. bgs la. abis solat sume diam. hehehe... takot kena marah la tu. xde sapa marah, walaupon mmg mengganggu kekusyukan aku yg mmg xkusyuk tu..kwangkwangkwang...

ketewasan kedua aku ialah pg td. seryes, pas raya ni, selera makan aku cm buaya. sume nk makan, asik nk makan. cm pg td. aku makan nasik lemak dgn kueh teow goreng. amcam?? ada bran nk tanggung aku? hehehehe....skang ni kenyang. tghri satg kompom lapo balik. hmmm.. tp masih xdpt lawan shaz yg tetiap waktu asik makan je. hehehehe....

smlm, 1st group jemaah haji dh berangkat ke tanah suci. harapnya, sume jemaah tahun ni dapat haji yg mambor. insyaallah... sgt jeles kerana Allah telah panggil mereka menjadi tetamunya.. bila plak la turn aku nih??:-( hopefully, aku dpt p sblm umo 40 taun.. masa masih kuat, dpt beribadat lebih sket..bergantong kt Allah jugak kan.. bila dia nk panggil, dia panggil je. kalo dlm masa terdekat pon ok gak. :-) yg ni aku tewas dgn emosi nk ke sana.. ;-(

No comments: