Friday, October 24, 2008

nape masa susah baru ingat kt Allah???

smlm aku dipaksa ke open house client di Shah Alam. aku mls sbnrnya sbb nnt nk balik mst jem. slps dipaksa, aku mengikut dgn terpaksa. masing2 bwk kete sendiri. aku dgn en shukri menuju ke kota damansara. plannya, makcik aku & aku letak kete kt umah dia. then ke S.A naik kete en shukri. okla kan... makcik aku kuar awal. tp dia ni stock bwk kete dgn penuh hemah. last2, kt highway aku dgn en shukri dok berlomba. hahahahaha...

sesampai di rumahnya, makcik aku xsampai lg. biasa la. hehehehehe....memula ktorg dok dlm kete aku. pastu kuar. dok borak2 bwh pokok. ujan renyai2 lak dok turun.. xpe.. xkesah.. makcik aku sampai, kami pon terus masuk kete en shukri. aku ni pelupa kan? dh sampai highway, korg tau ape aku igt?

"aku dh kunci pintu kete ke belom ha???"

sepanjang jln, tu je yg aku igt. dok blkg, diam tanpa besuara, bos2 aku rancak berborak tp aku tiada mood utk join. hati rasa gundah gulana. masa ni, mmg munajat kt Allah je. aku xigt langsong samada dh kunci or belom. terok kan???

masa ni, sume benda tidak menarik langsong di mata aku. aku hanya igt kete aku. stereng dh lock. tp nt, kalo xkunci, abis la touch & go aku, spek aku, telekong aku, sweater aku. mcm2 lg r.. rasa nk bukak mulut suh patah balik je. tp dh nk sampai S.A pon.. tawakal tu Allah je la..

masa ni la aku realize. masa dlm susah ni, mmg asik ingat kt ALlah. time senang, senang je nk lupakan Allah. dh nama pon sng kan. watpe nk pk benda lain. Astaghfirullahal 'azim... insaf aku tau sbb kejadian smlm. hope pasni, aku igt Allah xkira masa.

makan kt open ouz pon siket je. cm xlalu. ye la.. dh asik pk kete je. cmne nk makan???? pas mkn pusing2 area kota damansara lak. ktorg nk cari opis baru. kena pindah. bos decide nkpindah KD. jauh la kena travel. =( spjg pemusingan, aku hanya dia, tanpa pendapat @ pandangan. sbb? dok pk psl kete la...

sampai umah makcik aku, dari jauh sudah kelihatan kereta itu. alhamdulillah... ALlah mmg syg pd hamba-Nya. Hamba-Nya je yg xreti syg Dia balik & xreti bersyukur..hhmmmm.. rasanya, ni pengajaran utk sume gak kot. jgn igt Allah masa susah je. masa sng pon kena igt jugak...

No comments: